۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۲۰:۴۸
کد خبر: 83108618
T T
۰ نفر
تحصن دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل وارد دومین روز شد

تهران - ایرنا - پس از مطرح شدن مطالبات دانشجویان توسط شورای صنفی و مخالفت دانشگاه با این مطالبات، دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی، شب گذشته (سه شنبه ) را در دانشگاه سپری نمودند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، پس از آغاز سال تحصیلی ، شورای صنفی دانشجویان دانشگاه نوشیروانی به همراه جمعی از دانشجویان این دانشگاه، به عدم پایبندی مسئولین دانشگاه به بندهای توافقنامه سال 1395 - كه در پی تحصن دانشجویان میان هیات رئیسه دانشگاه و شورای صنفی دانشجویان منعقد شده بود- تحصن كردند .
همچنین با توجه به كمبود ظرفیت خوابگاه و افزایش تعداد ورودی ها، دانشجویان اقدام به نوشتن نامه‌ای خطاب به دانشگاه و جمع آوری بیش از 1400 امضا كردند كه این پافشاری به برگزاری جلسه مذاكره با مسئولین دانشگاه منجر شد. اما پس از به نتیجه نرسیدن مذاكره نهایی و عدم حصول توافق، با بیانیه ای تحصن خود را آغاز نمودند.
تحصن در طول روز گذشته در مقابل ساختمان تحصیلات تكمیلی برگزار و با سردتر شدن هوا به داخل ساختمان منتقل شد.
دانشجویان متحصن شب را با وجود سردی هوا در ساختمان گذرانده و تاكید داشتند كه تا رسیدن به مطالباتشان از تحصن دست نمی كشند.
مطالبات متحصنین شامل ، افزایش سنوات آموزشی و رفاهی رایگان، افزایش ظرفیت های خوابگاه ها، افزوده شدن برنامه هفتگی صبحانه، سرویس ایاب ذهاب به شهرهای اطراف، توزیع غذا در خوابگاه كوثر، افزایش ساعت ورود و خروج خوابگاه های دختران ، اجرایی شدن دستورالعمل انضباطی1395 و پایبندی به تفاهم نامه این سال است .
همچنین در این بیانیه اعلام شد كه متحصنین به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارند و تا رسیدن به مطالبات خود تحصن را ادامه می دهند.
**م .م **1601**