۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۵۴
کد خبر: 83108506
T T
۰ نفر
تحريم، همكاري هاي بشردوستانه را تضعيف كرده است

تهران- ايرنا- رييس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران گفت: برقراري تحريم هاي ناجوانمردانه ضد ايران، همكاري هاي بشر دوستانه را تضعيف كرده و زندگي و جان انسان ها را به خطر انداخته است.

به گزارش ايرنا از سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران، احمد صادقي روز چهارشنبه در ديدار با رشيد خاليكوف دستيار ارشد دبير كل سازمان ملل متحد در امور همكاري هاي بشر دوستانه در خاورميانه (اوچا) ضمن تاكيد بر مستثني بودن اقدامات بشر دوستانه از تحريم ها، گفت: تاثير تحريم بر ميزان تاب آوري و آمادگي شهرها در برابر سوانح و بلاياي طبيعي در يك نشست بين المللي بررسي و خطراتي كه جان انسان ها را تهديد مي كند مشخص شود.
‎وي با قدرداني از فعاليت هاي بشردوستانه 'اوچا' تصريح كرد: تاب آوري شهرها در برابر سوانح طبيعي مربوط به حوزه اقدامات بشردوستانه است و نبايد از منظر سياسي به آن نگاه كرد.
‎جانشين شهردار در شوراي هماهنگي مديريت بحران شهر تهران به ويژگي هاي جمعيتي و جغرافياي پايتخت اشاره كرد و گفت: بر اساس مطالعات انجام شده تهران جزء پنج شهر پرخطر جهان به خصوص در زلزله و ايران يكي از 10 كشور حادثه خير جهان رتبه بندي مي شود از همين رو بهره گيري از تجربيات بشردوستانه بين المللي در اين كشور با اهميت و ضروري است.
‎صادقي با ابراز نگراني از وضعيت بافت هاي فرسوده در تهران خاطر نشان كرد: 32 كيلومتر مربع بافت فرسوده در اين شهر وجود دارد كه ضرورت همكاري نهادهاي بشردوستانه در خصوص بازسازي اين مناطق را نشان مي دهد.
‎وي مهم ترين هدف سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران را آموزش و ارتقاي سطح توانايي و آگاهي شهروندان براي مقابله با بحران هاي طبيعي عنوان كرد و افزود: در اين راستا مي توان به اقداماتي از جمله توليد برنامه هاي مختلف راديويي، تلويزيوني، برگزاري دوره هاي آموزشي و اجراي مانورهاي گوناگون در سطح محلات و مدارس، راه اندازي گروه هاي مردمي دوام، به كارگيري علم و تكنولوژي هاي روز دنيا همچون سامانه هاي رصد و پايش، سامانه هشدار سريع زلزله و ساخت پايگاه هاي آموزش امدادي در كوچكترين نهادها از جمله منزل، محله، مسجد و مدرسه اشاره كرد.
‎دستيار ارشد دبير كل سازمان ملل متحد در امور همكاري هاي بشر دوستانه در خاورميانه (اوچا) و هيات همراه ضمن بازديد از مركز فرماندهي و ستاد مديريت بحران تهران بر ادامه همكاري ها و به اشتراك گذاشتن تجربيات در حوزه پيشگيري، آمادگي و مقابله با سوانح به ويژه زلزله و مستثني بودن اقدامات بشردوستانه از تحريم ها تاكيد كرد.
‎رشيد خاليكوف در ادامه اظهار داشت: سازمان اوچا با كمك سازمان همكاري هاي اقتصادي (اكو) زمينه هاي همكاري مشترك و ايجاد پروژه هاي مرتبط با حوزه مديريت بحران در تهران را بررسي خواهد كرد.
‎وي با بيان اينكه تحت تاثير توانايي مديريتي و تجهيزاتي مجموعه سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهرداري تهران قرار گرفتم، تصريح كرد: پس از زلزله بم، در ايران به ويژه تهران اقدامات ارزشمندي در حوزه تجهيزات، نوسازي و آموزش شهروندان انجام شده كه قابل ستايش است.
‎همچنين در اين ديدار مسئول منطقه اي اوچا اقدامات انجام شده در حوزه مديريت بحران در تهران را ارزشمند توصيف كرد و افزود: تلاش مي كنيم تا توجه مديران ارشد اوچا را نسبت به وقوع سوانح طبيعي در ايران جلب كنيم.
«اياد نصر» با بيان اينكه سازمان هاي بين المللي با اهميتي در ايران حضور دارند، گفت: در تلاش هستيم تا تصوير واقعي از اقدامات تاثيرگذاري از جمهوري اسلامي كه با وجود محدوديت ها توانسته است امكانات و توانايي هاي خود را در سطح استانداردهاي جهاني در حوزه مديريت بحران گسترش دهد، در عرصه بين المللي ارائه كنيم.
‎وي گفت: ايران از لحاظ فني، علمي و تجربي در سطحي است كه مي تواند سرمشق ساير كشورهاي منطقه باشد و به عنوان يك كشور پيشرو ساير كشورهاي منطقه را در حوزه مديريت بحران راهبري كند.
تهرام/7243/ 6139
۰ نفر