۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۵۷
کد خبر: 83106991
T T
۰ نفر
اساسنامه خاص شرط صدور مجوز دانشگاه های غیرانتفاعی است

تهران - ایرنا - عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی می گوید: این شورا، صرفاً برای اساسنامه خاص دانشگاه های غیردولتی و غیرانتفاعی مجوز صادر می كند.

منصور كبگانیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا در خصوص آخرین وضعیت صدور مجوزهای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای راه اندازی دانشگاه های غیردولتی و خاص، اظهار كرد: صدور این مجوزها، موارد خاص محسوب می شود كه در اصطلاح، آن را اساسنامه خاص می نامیم. مجوزها برای دانشگاه هایی كه قرار است اقدامات خاص و ویژه انجام دهند صادر می شود.
وی در توضیح مطلب خود گفت: به عنوان مثال دانشگاه عدالت منتسب به آیت الله شاهرودی ، اساسنامه این قبیل دانشگاه ها یا حتی دانشگاه آزاد اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است كه یكی از امور معمول شورا محسوب می شود چرا كه این قبیل دانشگاه ها قرار است كار خاص انجام دهند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، خاطرنشان كرد: البته در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دفتر شورای گسترش آموزش عالی برای دانشگاه های فعلی كشور مجوز تاسیس صادر شده و در مواردی كه روال صدور مجوزها متوقف و سیاست انقباضی را در پی گرفته باشند، این موارد به شورای عالی انقلاب فرهنگی واگذار می شود.
به گفته كبگانیان، در مواقعی هم برخی مراكز مثل حوزه های علمیه كه نیازمند اساسنامه خاص هستند و در سیستم اداری امكان دریافت مجوز ندارند، این موارد با ارجاع شورای گسترش آموزش عالی به شورای عالی انقلاب فرهنگی واگذار می شود.
وی تاكید كرد: شورای عالی در این زمینه بسیار سخت گیر بوده هر چند دستِ باز در صدور مجوزها دارد. تعداد این مجوزها بسیار محدود و صرفاً در شرایط خاص صادر می شود.
یادآور می شود: دانشگاه هایی كه مجوز تاسیس را شورای عالی انقلاب فرهنگی دریافت می كنند ، غیردولتی غیرانتفاعی هستند.
**9492**1601**