۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۴۹
کد خبر: 83106807
T T
۰ نفر
مشكل رجیستری تجهیزات سیمكارت خور به سامانه همتا گزارش شود

تهران- ایرنا- سامانه طرح ثبت گوشی های تلفن همراه (همتا) اعلام كرد: كاربرانی كه برای استفاده از تجهیزات سیمكارت‌ خور با مشكل رجیستری مواجه شده اند، مشكلات پیش آمده را به این سامانه گزارش كنند تا برطرف شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، طرح كد دار كردن گوشی های وارداتی تلفن همراه با هدف ساماندهی بازار، از اواخر مهرماه سال گذشته كلید خورد و به ثمر رسید، اكنون به تجهیزات دیگری چون تبلت، مودم و ساعت هوشمند رسیده است تا ورود این كالاها به كشور ساماندهی شود.
با این حال، اجرای این طرح با مشكلاتی مواجه شده است و بنا به اعلام سامانه همتا، برخی كاربران اعلام كرده اند كه ارتباط برخی دستگاه و تجهیزات سیمكارت‌ خور مانند تبلت، مودم، ساعت هوشمند، دستگاه POS كه خریداری كرده اند، به دلیل رجیستر نبودن قطع شده است.
سامانه همتا روز سه شنبه در این باره در اطلاعیه ای اعلام كرد: شناسه این تجهیزات در پایگاه داده سازمان جهانی تلفن همراه (GSMA) به اشتباه تلفن همراه ثبت شده است.
این سامانه از افرادی كه كالای غیر از گوشی آنها مشمول طرح رجیستری شده است، خواست تا با مركز تماس طرح رجیستری (همتا) به شماره 096366 تماس بگیرند و شناسه تجهیز و یا كالای خود را اعلام كنند تا در اسرع وقت مشكلات پیش آمده برطرف شود.
به گزارش ایرنا، مرحله عملیاتی طرح كددار كردن گوشی های تلفن همراه (رجیستری) از اواخر مهر پارسال با هدف ساماندهی ورود گوشی ها به كشور و مبارزه با قاچاق آن، آغاز شد و سرانجام «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اواخر مرداد ماه امسال اعلام كرد: میزان واردات گوشی قاچاق به صفر رسیده است.
اكنون با توفیق طرح رجیستری در كنترل بازار تلفن همراه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همراهی كمیته طرح رجیستری عزم خود را برای كنترل واردات غیرقانونی سایر تجهیزات ارتباطی جزم كرده اند و با این رویكرد رجیستری سایر تجهیزات سیمكارت خور نظیر تلفن همراه، ردیاب، مودم و ساعت های هوشمند به تدریج انجام می شود.
اقتصام**2078**2025
۰ نفر