۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۲۲
کد خبر: 83106750
T T
۰ نفر
867 مورد بازديد از تاسيسات گردشگري خراسان شمالي انجام شد

بجنورد- ايرنا- مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان شمالي گفت: 867 مورد بازديد نظارتي از تاسيسات گردشگري اين استان انجام شد كه 2 مورد تخلف كتبي گرفتند.

حبيب يزدان پناه روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: تخلف هاي صورت گرفته بيشتر جزيي بوده كه تذكر و اخطار لازم براي برطرف كردن مشكلات به آنان اعلام شد.
وي گفت: چهار مورد نيز رسيدگي به شكايت مربوط به دفاتر خدمات مسافرتي انجام شده است.
يزدان پناه افزود: در راستاي ارتقاي فرهنگ خدمات رساني به گردشگران و مسافران 11 دوره آموزشي در بخش گردشگري برگزار شد و 245 نفر در اين زمينه آموزش هاي مربوطه را فرا گرفتند.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان شمالي اظهار داشت: بازديدهاي منظم و متناوبي از سوي بازرسان اداره كل از تاسيسات استان صورت مي‌گيرد تا در حد توان بهترين خدمات را در مجتمع هاي موجود به گردشگران ارائه شود.
وي افزود: هم اكنون خراسان شمالي داراي 143 مركز اقامتي و رفاهي شامل 6 واحد هتل، يك واحد متل، 11 مهمان پذير، 61 واحد پذيرايي و تعداد 26 واحد اقامتگاه بوم گردي و 38 خانه مسافر است.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان شمالي بر ارتباط مستمر با سرمايه‌گذاران و رفع چالش‌ها و موانع آنان در مسير سرمايه‌گذاري تاكيد كرد و گفت: صنعت گردشگري فرابخشي بوده و لزوم هم‌افزايي و ارتباط با تمامي دستگاه‌ها را مي‌طلبد.
يزدان پناه به فعاليت و ارائه خدمات از سوي 27 دفتر و شركت خدمات مسافرتي استان به گردشگران اشاره اي كرد و افزود: مديران دفاتر خدمات مسافرتي بايد ضمن كسب تجربه لازم، اطلاعات و دانش تخصصي خود را روز به روز ارتقا داده و مهارت هاي لازم مرتبط با كسب و كارشان را بياموزند.
خراسان شمالي داراي بيش از 115 جاذبه گردشگري، 2 منطقه نمونه ملي، 22 منطقه نمونه گردشگري استاني و 8 روستاي هدف گردشگري است.
3007/ 6042