۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۲۱
کد خبر: 83106619
T T
۰ نفر
نگاهي به ديدارنمايندگان خوزستان درهفته سيزدهم ليگ برترفوتبال

اهواز - ايرنا - چهار نماينده فوتبال خوزستان كه تاكنون نتايج بسيار ضعيفي كسب كرده اند در سيزدهمين هفته از مسابقات ليگ برتر به مصاف حريفان خود مي روند.

به گزارش ايرنا هفته سيزدهم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال كشور در حالي برگزار مي شود كه تيم هاي نفت آبادان و استقلال خوزستان در خانه و تيم هاي فولاد و نفت مسجدسليمان بيرون از خانه برابر رقباي خود به ميدان مي روند تا با كسب نتايج ايده آل بتوانند هواداران خود را شاد كنند.

* استقلال خوزستان – استقلال تهران
تيم استقلال خوزستان پس از 2 شكست بسيار تلخ برابر تيم هاي نساجي و نفت مسجدسليمان كه اعتراض مديريت باشگاه و هواداران اين تيم را در پي داشت، بايد خود را براي يك جدال سخت با يكي از مدعيان ليگ يعني تيم استقلال، در ورزشگاه غدير اهواز آماده كنند.
شايد پيش از شروع مسابقات ليگ خيلي ها، تيم استقلال خوزستان را يكي از گزينه هاي سقوط به ليگ يك مي دانستند اما درخشش بازيكنان جوان و گمنام اين تيم همچون وحيد خشتان و وحيد نامداري، باعث شد كه اين تيم در 6 بازي ابتدايي فصل نتايج بسيار خوبي كسب كند.
تيم استقلال خوزستان به دليل عدم پرداخت بدهي ديديد ساكوني بازيكن سابقش، روز گذشته از سوي فيفا جريمه شد و 6 امتياز از اين تيم جنوبي كسر شد كه اين موضوع مي تواند قهرمان ليگ پانزدهم را وارد بحراني به مراتب دشوارتر از وضعيت كنوني كند. استقلالي هاي خوزستان در حال حاضر با چهار امتياز در قعر جدول قرار دارند و در ادامه كار سختي براي ماندن در ليگ دارند.
تيم استقلال خوزستان فرصت چنداني براي پرداخت بدهي خود به ساكوني ندارد و اگر اين جريمه پرداخت نشود، جريمه هاي سنگين تر مانند سقوط به ليگ دسته هاي پايين تر و لغو امتياز اين تيم شامل حال اين تيم مي شود.
نماينده خوزستان كه هم اكنون با كسب 2 برد، چهار تساوي و 6 باخت در مكان شانزدهم رده بندي قرار دارد در اين هفته به مصاف هم نام تهراني خود مي رود كه وضعيت مناسب تري دارد و با 15 امتياز در مكان هشتم رده بندي جاي گرفته است؛ اين ديدار براي هر 2 تيم اهميت زيادي دارد تا بتوانند جايگاه خود را در جدول ارتقا دهند.
تيم استقلال خوزستان در اين فصل بر مبناي بازيكنان جوان و بومي پي ريزي شده و به غير از چند بازيكن قرارداد تمامي بازيكنان اين تيم زير يك ميليارد ريال است كه اين موضوع به نتايج ضعيف اين تيم كمك كرده است. اين تيم تنها در صورت كسب امتياز از بازي هاي آينده خود مي تواند به بقا در ليگ اميدوار باشد.

* نفت آبادان – نساجي مازندران
برزيلي هاي فوتبال ايران در اين فصل از رقابت ها با وجود تغييرات بسياري كه در كادر مربيگري و بازيكنان خود انجام دادند در ابتداي فصل عملكرد ضعيفي به نمايش گذاشتند كه اين موضوع ناراحتي هواداران و مردم فوتبال دوست آباداني را به همراه داشت اما با گذشت زمان و از هفته هشتم به بعد روند صعودي نتيجه گيري طلايي پوشان آباداني ادامه پيدا كرد و اين تيم اكنون با 12 امتياز در مكان دهم رده بندي قرار دارد.
نفت آبادان در اين هفته از رقابت ها ميزبان تيم نساجي است كه در هفته گذشته برد شيريني برابر استقلال خوزستان كسب كرد و بازيكنان اين تيم از انگيزه بسيار بالايي برخوردار هستند و با تمام توان برابر صنعت نفت حاضر مي شوند اما در سوي مقابل تيم نفت آبادان از امتياز برخوردار بوده و با كمك هوادارانش مي تواند سه امتياز اين بازي را از آن خود كند.
با توجه به فاصله كم اين 2 تيم در جدول رده بندي، اين ديدار براي تيم هاي نفت آبادان و نساجي حكم 6 امتياز دارد از طرفي پيروزي نفت آبادان در اين بازي، كمك بسياري به ديگر نمايندگان خوزستاني حاضر در ليگ مي كند تا جايگاه خود را در جدول ارتقاء دهند.
حسين ساكي بازيكن جوان و آتيه دار تيم صنعت نفت به دليل اخراج در بازي هفته گذشته مقابل نفت مسجدسليمان ، تنها غايب نفتي ها در برابر تيم نساجي به شمار مي رود. شاگردان سرجيو در صورت پيروزي در اين ديدار مي توانند يك پله صعود كنند.

* پيكان – فولاد
پيش از آغاز رقابت هاي ليگ هجدهم فولادي ها عزم خود را جزم كرده بودند تا خود را به ‌عنوان يك مدعي مطرح كنند اما نتايج اين تيم باعث شد كه مديران باشگاه سيد سيروس پورموسوي مربي كم ادعاي فوتبال خوزستان را پس از گذشت 6 هفته از سمت خود بركنار، و دستيارش ايلي استان رومانيايي را به عنوان سرمربي جديد فولاد معرفي كنند.
استان مربي خارجي فولاد با وجود اين كه نتايجي بسيار ضعيف و به دور از انتظار كسب كرده و از 6 بازي تنها سه امتياز جمع آوري كرده است اما همچنان مسئولان اين باشگاه به حضور اين مربي ايمان دارند، در حالي كه هواداران به شدت مخالف حضور استان رومانيايي هستند.
با احتساب جام حذفي، آخرين پيروزي فولاد به صورت كلي در روز 24 شهريور رقم خورد، روند نامناسب اين تيم نشان مي دهد كه در ماه هاي مهر و آبان هيچگاه 3 امتياز يك بازي را كسب نكرده و در پايان هر ديدار با نتيجه باخت يا تساوي زمين را ترك كرده است.
تيم فولاد خوزستان هفته گذشته مقابل تيم سپيدرود نتيجه بسيار ضعيفي كسب كرد و اين امر موجب شد كه جايگاه تيم فولاد تا رتبه سيزدهم جدول تنزل پيدا كند. فولادي ها در اين هفته بازي بسيار سختي برابر پيكان آن هم بيرون از خانه دارند.
باشگاه فولاد خوزستان چندي پيش يكي از مدرن ترين ورزشگاه هاي ايران را افتتاح كرد اين در حالي است كه تيم فولاد خوزستان در ليگ برتر حال و روز خوشي ندارد و هواداران اين تيم ترجيح مي دهند از درون منزل بازي هاي اين تيم را تماشا كنند در صورتي كه اگر روزهاي خوب فولاد خوزستان از راه برسد مي توان بار ديگر شاهد حضور هواداران خونگرم جنوبي، در بازي هاي خانگي اين تيم باشيم؛ موضوعي كه تماشاي بازي هاي اين تيم را در ورزشگاه مدرن فولاد ديدني تر خواهد كرد.

* سپيدرود – نفت مسجدسليمان
تيم نفت مسجد سليمان فصل گذشته به همراه محمود فكري موفق شد جواز حضور در ليگ برتر را كسب كند، اما مديران باشگاه تصميم گرفتند در پايان فصل، عبداالله ويسي را جايگزين اين مربي كنند اگر چه خود ويسي نيز چندان در اين شهر دوام نياورد و در پايان هفته پنجم از مربي گري تيم نفت مسجدسليمان استعفا داد و عليرضا مرزبان جايگزين او شد كه پس از هفت هفته حضورش روي نيمكت اين تيم موفق به كسب اولين پيروزي شد.
نفتي هاي مسجد سليمان در ديدارهاي گذشته با وجود اين كه بازي هاي بسيار زيبايي به نمايش گذاشتند اما در نتيجه گيري ضعيف عمل كردند.
تيم نفت مسجدسليمان با وجود اين كه بازيكنان گلزني همچون اسماعيل شريفات، ميلاد ميداوودي و پيمان ميري را در اختيار دارد، پيش از رقابت هاي هفته هفتم تنها تيمي بود كه هنوز موفق به گلزني نشده بود اما در بازي مقابل سايپا طلسم گل نزدن هاي اين تيم شكسته شد.
شاگردان مرزبان اين بار و در هفته سيزدهم رقابت هاي ليگ برتر برابر تيم سپيدرودي صف آرايي مي كنند كه اين ديدار از اهميت بالايي براي آن ها برخوردار است و پيروزي در اين بازي نه تنها جايگاه نفت مسجدسليمان را در جدول ارتقاء مي دهد بلكه براي ديگر تيم هاي خوزستاني حاضر در ليگ ارزشمند خواهد بود هر چند كه بازكنان تيم سپيدرود پس از حضور علي كريمي، انگيزه دوچنداني گرفته اند و امتياز گرفتن از اين تيم آن هم در زمين چمن مصنوعي رشت كار دشواري است.
نفت مسجدسليمان پس از سه فصل دوري از ليگ برتر بار ديگر به ميدان بازگشته و اميدوار است اين بار با عليرضا مرزبان در ليگ برتر ماندگار شود. اين تيم در ليگ چهاردهم يك دوره حضور در ليگ برتر را تجربه كرد اما خيلي زود به ليگ يك سقوط كرد.
به گزارش ايرنا تا پايان ليگ هجدهم زمان زيادي هنوز باقي مانده و نمايندگان خوزستان مي توانند با برطرف كردن مشكلات تيم و جلب رضايت خاطر هوادارانشان به آينده راه اميدوار باشند.
ديدار نمايندگاه خوزستان در هفته سيزدهم ليگ برتر به شرح ذيل است:
جمعه 2 آذرماه:
پيكان – فولاد خوزستان ( ساعت 15 ورزشگاه شهداي شهر قدس)
سپيدرود – نفت مسجدسليمان (ساعت 15 ورزشگاه شهيد عضدي)
نفت آبادان – نساجي مازندران (ساعت 16:40 ورزشگاه تختي آبادان)
يكشنبه 4 آذرماه:
استقلال خوزستان – استقلال (ساعت 17:35 ورزشگاه غدير اهواز)
9879/6002