۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۰۷
کد خبر: 83106267
T T
۰ نفر
پرونده فروشنده پرندگان وحشي در لنگرود به مرجع قضايي ارسال شد

رشت - ايرنا - پرونده يك فروشنده در لنگرود به جرم عرضه و فروش پرندگان وحشي شكارشده، به مرجع قضايي اين شهرستان ارسال شد.

گزارش روز سه شنبه روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست گيلان به ايرنا حاكيست، متهم پرونده در بازار لنگرود، به عرضه و فروش پرندگان شكارشده اقدام مي كرد كه با توجه به جرم بودن اين كار، با همكاري ماموران كلانتري، بازداشت و به مرجع قضايي معرفي شد.
سيد امين نجات رئيس اداره حفاظت محيط زيست لنگرود در اين ارتباط گفت: با هرگونه عرضه و فروش پرندگان وحشي برخورد قاطع مي شود و مجازات حمل، عرضه و فروش جانوران وحشي تا شش ماه حبس بوده و چنانچه پرندگان در معرض فروش از نوع پرندگان شكاري باشند، مجازات نقدي تا 120 ميليون ريال به همراه مجازات حبس تا سه سال خواهد بود.

** اخذ دستور قضايي براي جمع آوري دام هاي هوايي در لاهيجان
بر اساس گزارش ديگري از روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست گيلان به ايرنا ، با توجه به شروع فصل سرما و آغاز مهاجرت پرندگان به استان هاي شمالي و بخش جلگه اي شهرستان، در برخي از روستاهاي بخش رودبنه افراد محلي بصورت هماهنگ شده اقدام به قرق كردن برخي مناطق و آببندان ها و شكار غيرمجاز پرندگان مي كنند.
بر اساس اين گزارش؛ باتوجه به ممنوعيت قرق اختصاصي و نصب تورهاي هوايي (رادام وداردام) براي شكار و صيد پرندگان، حوزه قضايي بخش رودبنه دستورهاي لازم را به فرماندهي كلانتري رودبنه براي همكاري با يگان حفاظت محيط زيست، تخريب و جمع آوري كومه هاي غير مجاز، تورهاي هوايي شكار و صيد غير مجاز صادر كرد.
شهرستان هيا لنگرود و لاهيجان در شرق استان گيلان قرار دارند.
7296/2007/