۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۲۵
کد خبر: 83104992
T T
۰ نفر

پاكبانان كلانشهر رشت آموزش هاي فصلي مي بينند

۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۲۵
کد خبر: 83104992
پاكبانان كلانشهر رشت آموزش هاي فصلي مي بينند

رشت - ايرنا - مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري رشت گفت: پاكبانان اين كلانشهر از آموزش هاي فصلي برخوردار مي شوند.

عليرضا حاجي پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اگر چه پيش از اين نيز آموزش هاي لازم به پاكبان ارائه مي شد اما با هماهنگي و تصميمات گرفته شده در كميسيون بهداشت، محيط زيست و خدمات شهر شوراي اسلامي كلانشهر رشت ، اين آموزش ها به صورت فصلي خواهدبود.
وي با تاكيد بر ضرورت توجه پاكبانان به آموزش ها و رعايت آن در حين انجام كار اظهار داشت: توجه به آموزش ها و رعايت آنها از جمله استفاده از نوار شب رنگ حين انجام كار براي پيشگيري از حوادث رانندگي اهميت بسزايي دارد كه ضروريست پاكبانان به اين موارد توجه جدي داشته باشند.
حاجي پور با اشاره به مرگ پاكباني جوان در رشت حين انجام وظيفه طي هفته گذشته به دليل برخورد خودرو به او ، خاطر نشان كرد: اين پاكبان از نوار شبرنگ استفاده كرده بود اما متاسفانه بي احتياطي راننده موجب مرگش شد بنابراين رانندگان نيز بايستي با رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي و سرعت مطمئنه از بروز چنين حوادثي پيشگيري كنند.
وي در ادامه با بيان اين كه در زمان حاضر، حدود يك هزار نيرو شامل راننده، نظارتي و كارگري در قالب نيروي شركتي ( از شركت هاي طرف قرارداد با شهرداري رشت) فعاليت دارند، اضافه كرد: اين نيروها در پنج منطقه شهرداري و پياده راه فرهنگي كلانشهر رشت در امر نظافت فعال هستند كه نظارت هاي لازم براي رعايت موارد ايمني براي پاكبانان از سوي شهرداري انجام مي گيرد.
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري رشت از شركت هاي طرف قرارداد با شهرداري اين كلانشهر در بخش رفت و روب خواست تا براي تامين وسايل ايمني لازم براي پاكبانان، بيش از پيش توجه كنند.
پاكباني جوان در كلانشهر رشت هفته گذشته حين انجام وظيفه به دليل برخورد يك خودرو با او، جانش را از دست داد. پاكبان ديگري نيز روز گذشته (يكشنبه) در تقاطع احمدزاده به سمت امين الضرب به دليل برخورد يك دستگاه سواري پرايد، مصدوم شد.
كلانشهر رشت حدود 700 هزار نفر جمعيت ثابت دارد كه به طور متوسط ، اين تعداد در طول روز به بيش از يك ميليون و 200هزار نفر مي رسد.
7286/2007

سرخط اخبار استان‌ها