۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۰۰
کد خبر: 83102868
T T
۰ نفر
2 ميليون مترمربع مسير روستايي در آذربايجان غربي آسفالت شد

اروميه- ايرنا- مديركل بنياد مسكن آذربايجان غربي با اشاره به اينكه توسعه مناطق روستايي از جمله اقدامات موثر دولت تدبير و اميد در توسعه و عمران زيربنايي روستاها و كاهش مهاجرت به شهرهاست، گفت: تاكنون 2.07 ميليون مترمربع مسير روستايي با استفاده از قير يارانه اي آسفالت شده است.

محمود بدلي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: براي اجراي اين طرح در 270 روستاي آذربايجان غربي، بيش از 240 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
وي ادامه داد: با اجراي طرح آسفالت مسير روستايي بيش از 11 هزار خانوار روستايي از مسير مناسب براي رفت و آمد برخوردار شدند.
مديركل بنياد مسكن آذربايجان غربي با اشاره به اينكه بهسازي مسيرهاي ارتباطي در راستاي توسعه متوازن مورد تاكيد دولت تدبير و اميد است، بيان كرد: اجراي طرح هايي از جمله مقاوم سازي روستايي و طرح هاي هادي از ضرورت هاي محروميت زدايي به شمار مي رود.
بدلي با اشاره به اينكه اجراي طرح هادي روستايي از ديگر اقدامات موثر دولت در آباداني روستاهاست، بيان كرد: اين طرح با تلاش مسوولان و توجه ويژه دولت تدبير و اميد در 586 روستاي اين استان اجرايي شده است.
وي اضافه كرد: اجراي سنگ فرش و آسفالت، احداث پياده راه و اصلاح شبكه معابر، احداث سيل بند، آماده سازي اراضي پيش بيني شده براي گسترش روستا و تكميل شبكه دفع فاضلاب از اقداماتي است كه در قالب طرح هادي در روستاهاي بالاي 20 خانوار انجام مي شود.
به گزارش ايرنا در مجموع 2 هزار و 725 روستاي داراي سكنه در آذربايجان غربي وجود دارد كه 2 هزار و 200 روستا از آنها بالاي 20 خانوار بوده و نقشه طرح هادي در همه اين روستاها اجرا شده است؛ طرح هادي روستايي با هدف ايجاد تسهيلات لازم جهت بهبود مسكن روستاييان، هدايت فيزيكي روستاها و تامين عادلانه امكانات انجام مي گيرد.
پايه چنين طرح هايي در كشور از سال 1362 هجري شمسي و تحت عنوان روان بخشي روستاها در يكي از نقاط روستايي شهرستان شهركرد و توسط وزير مسكن و شهرسازي وقت به اجرا گذاشته شد و در سال هاي بعد به خصوص از سال 1366 هجري شمسي توسط بنياد مسكن انقلاب اسلامي با جديت تمام پيگيري شد.
تجديد حيات و هدايت روستاها از ابعاد كالبدي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي از جمله اهداف مورد نظر در طرح هاي مذكور است.
اين استان مرزي داراي سه ميليون و 265 هزار نفر جمعيت است كه 34.6 درصد از آن در مناطق روستايي و 65.4 درصد در مناطق شهري سكونت دارند.
7129/9918