۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۰۱
کد خبر: 83102436
T T
۰ نفر

رتبه هاي برتر دانش آموزي و كنكور كيش تجليل شدند

۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۰۱
کد خبر: 83102436
رتبه هاي برتر دانش آموزي و كنكور كيش تجليل شدند

كيش - ايرنا - رتبه هاي برتر كنكور ٩٧ و دانش آموزان برتر در زمينه هاي علمي، فرهنگي، هنري و ورزشي طي مراسمي در كيش مورد تجليل قرار گرفتند.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، اين با حضور امام جمعه كيش، معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش، امام جمعه اهل سنت، رييس اداره آموزش و پرورش جزيره، مسئولان محلي، معلمان، خانواده ها و دانش آموزان كيش برگزار شد.
در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين حسن زاده امام جمعه كيش با تقدير از زحمات و تلاش هاي مديران و معلمان و خانواده هاي دانش آموزان گفت: در آموزه هاي دين مبين اسلام بر اهميت علم آموزي بسيار تاكيد شده است در كتاب آسماني قرآن 80 بار كلمه علم در آيات مختلف ذكر شده است كه اين مسئله نشان دهنده تاكيداسلام بر كسب علم و دانش است.
وي افزود: از ديگر نشانه هاي اهميت علم آموزي در دين اسلام اين است كه اگر كسي در مسير علم آموزي جان خود را از دست بدهد شهيد محسوب مي شود.
امام جمع كيش با تاكيد براينكه ايران اسلامي از دير باز مهد علم و انديشه و تفكر بوده است تصريح كرد: اينكه جندي شاپور يكي از شهرهاي ايران اسلامي و مهد علم و دانش بوده افتخاري براي كشورمان است و دانشمندان سراسر جهان براي فراگيري دانش به اين شهر سفر مي كردند.
سعيد پورعلي معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش نيز در اين مراسم ضمن تقدير از تلاش هاي آموزش و پرورش و معلمان در رشد و پيشرفت فرزندان جزيره كيش، به آيات قرآن كريم مبني بر اهميت قرارگرفتن در زمان ها و مكان هاي شريف اشاره كرد و گفت: زمان و مكان در زندگي و حالات انسان تاثيرگذار است و اگر اين مسئله را پذيرفته باشيم بايد به سمتي حركت كنيم كه بهترين زمان ها و مكان ها را براي خود ايجاد كنيم.
پورعلي ادامه داد: برگزاري مراسم تجليل از برترين هاي علم و دانش، هنر وفرهنگ مي توان گفت از بهترين زمان ها و مكان هاست زيرا اين مراسم به پاس قدرداني از تلاش ها و زحمات تلاشگران عرصه علم و دانش برگزار شده است.
وي تقدير از كسانيكه با تلاش و كوشش نام جزيره كيش را در عرصه هاي علمي در كشور مطرح مي كنند اقدامي ارزشمند برشمرد.
در اين مراسم از بيش از 350 دانش آموز فعال و موفق در عرصه هاي مختلف ورزشي، مسابقات قران، نقاشي، انشاء نويسي، شعر و داستان، مسابقات علمي و پذيرفته شدگان برتر كنكور دبيرستان هاي كيش در دانشگاه هاي مطرح كشور تقدير شد.
1339