۲۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۴۵
کد خبر: 83101470
T T
۰ نفر
پاكستان، ادعای هند در خصوص حمایت از تروریسم را رد كرد

اسلام آباد - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه پاكستان، ادعاهای«نارندرا مودی» نخست وزیر هند در دیدار وی با «مایك پنس» معاون رییس جمهوری آمریكا در حاشیه نشست شرق آسیا در سنگاپور در خصوص حمایت پاكستان از تروریسم را رد كرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا نارندرا مودی نخست وزیر هند در دیدار خود با مایك پنس معاون رییس جمهوری آمریكا در حاشیه نشست شرق آسیا در سنگاپور در خصوص نگرانی شدید هند از حضور حافظ سعید، متهم اصلی حملات تروریستی بمبئی، در انتخابات اخیر پاكستان با وی گفت و گو كرد.
ویجی گوخال معاون وزیر امور خارجه هند در مورد این دیدار خاطرنشان كرد كه مودی به پنس گفت كه در نهایت تمام منشاء حملات تروریستی در جهان به یك نقطه می رسد.
مودی همچنین اظهار كرد اینكه افرادی كه در حملات تروریستی به شهر بمبئی دخالت داشتند در جریان انتخابات اخیر پاكستان نقش مستقیم ایفا كردند، نگرانی جدی نه تنها برای هند و آمریكا بلكه جامعه جهانی است.
هند، گروه «لشكر طیبه» به رهبری «حافظ سعید» را به طراحی و حمله تروریستی سال 2008 بمبئی كه بیش از 180 كشته برجای گذاشت، متهم كرده است.
این سخنان با واكنش شدید سخنگوی وزارت امور خارجه پاكستان مواجه شد.
«محمد فیصل» در واكنش به سخنان «مودی» كه پاكستان را به حمایت از تروریسم متهم كرد، این سخنان را تلاش برای تغییر نگاه جامعه جهانی در نقض حقوق بشر در كشمیر عنوان كرد.
وی ادامه داد: هندوستان به طور معمول، به جای پاسخ مثبت به درخواست مذاكره پاكستان، اسلام آباد را متهم می كند.
فیصل به دولت هند توصیه كرد به جای اتهام افكنی، با پاكستان مذاكره كند.
«عمران خان» نخست وزیر پاكستان، نیمه دوم شهریورماه امسال با ارسال نامه به «نارندرا مودی» نخست وزیر هند، از سرگیری گفت وگوهای صلح با این كشور را خواستار شده بود.
عمران خان 14 سپتامبر در نامه‌ای به همتای هندی خود، پیشنهاد صلحی برای آغاز دوباره گفت وگوها بین دو كشور در مورد تمامی مسائل از جمله «كشمیر و تروریسم» ارائه كرد.
«عمران خان» در نامه خود، نخست وزیر هند را با عنوان «مودی صاحب» خطاب كرد، وی همچنین نشستی بین وزرای خارجه دو كشور را پیشنهاد داد و گفت، پاكستان آماده است تا درباره تروریسم با هند مذاكره كند.
هند در ابتدا پیشنهاد این نشست را پذیرفت و گفت: «این فقط یك نشست خواهد بود، و نه شروع دوباره مذاكرات.»
با این وجود، پس از آن در یك تغییر عقیده ناگهانی، با متهم كردن عمران خان به طرح « برنامه شرارت آمیز» پنهان كارانه، لغو نشست را اعلام كرد.
آساق**6125**1211