۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۵۸
کد خبر: 83099986
T T
۰ نفر

مطالعات پدافند غیرعامل در 50 شهر انجام می شود

۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۵۸
کد خبر: 83099986
مطالعات پدافند غیرعامل در 50 شهر انجام می شود

بجنورد- ایرنا- معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل گفت: مطالعات پدافند غیرعامل در 50 شهر، كه افزون بر 70 درصد جمعیت كشور را در خود دارند، انجام می شود.

به گزارش ایرنا اسدالله كریمی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع این شهرها برای 20 شهر تامین اعتبار شده و قرارداد 16 شهر نیز منعقد شده است.
وی افزود: میزان اعتبار تامین شده از یك میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرهای كوچك تا سه میلیارد و 500 میلیون ریال در كلان شهرها متغیر است كه 50 درصد توسط سازمان پدافند غیرعامل و 50 درصد آن توسط شهرداری ها تامین می شود.
وی با اشاره به تامین اعتبار لازم برای اجرای مطالعات شهر بجنورد، افزود: پیش بینی می شود این مطالعات در دوره ای یك ساله تا 18 ماهه به پایان برسد.
معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل یادآور شد: تمامی مسائل از قبیل سرمایه های شهر، راهكارها و مسیرهای تخلیه اضطراری و نحوه تخلیه، وسایل حمل و نقل و محل استقرار برای اسكان اضطراری در این مطالعات منظور می شود.
وی هدف از این مطالعات را مشخص كردن زیرساخت های شهری برای كسب اطمینان خاطر از تداوم فعالیت ها در مواقع تهدید و نحوه حفاظت از مردم در هنگام بحران ذكر كرد.
كریمی اظهار داشت: با توجه به اینكه خراسان شمالی استانی مرزی است این مطالعات، پدافند زیستی، سایبری و دیگر موضوعات مرتبط را نیز دربر می گیرد.
وی با بیان اینكه در حوزه سایبری تنها مساله ما استفاده از این فضا در خدمات رسانی به مردم نیست، گفت: باید از ایمن بودن فضای سایبری مطمئن باشیم و در حركت به سمت شهر هوشمند، مخاطرات استفاده از فضای سایبر مشخص باشد.
معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل، پرداختن به زیرساخت های كنترل از راه دور و دوربین های هوشمند شهری را از نكاتی دانست كه در فضای سایبری حوزه شهری مود توجه قرار می گیرد و باید از عملكرد آن مطمئن بود.
كریمی افزود: پدافند غیرعامل یك مقوله پیشگیرانه برای آسان سازی مدیریت بحران و شناسایی تهدیدات غیرطبیعی است كه منشاء انسان ساخت و دشمنانه دارند.
وی اظهار داشت: برخی تهدیدات ناشی از اقدام دشمنان نیست بلكه مكان یابی غلط و نزدیكی با نقاط خطرزا، موجب شكل گیری آنها و بروز خطراتی برای شهرها می شود كه این خطرات شناسایی و برای آنها برنامه ریزی می شود.
ط/5132