۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۱۹
کد خبر: 83099779
T T
۰ نفر
طرح تاپ تا پايان امسال در كشور نهايي مي شود

بندرعباس- ايرنا- معاون آموزش، پژوهش و فناوري وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح توانمند سازي توليد و توسعه اشتغال پايدار (تاپ) براي اجرا مراحل پاياني را طي مي كند و تا پايان امسال نهايي مي شود.

به گزارش ايرنا، برات قباديان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاپ، طرحي برد - برد براي بنگاه هاي اقتصادي و صنعتي و دانشگاهيان است كه با اجراي آن مشكلات و هر نوع نياز كشور با همكاري دانشگاه و صنعت برآورده مي شود.
وي بيان داشت: طرح تاپ همچنين راهكاري براي تقويت پيوند دانشگاه و صنعت در كنار اشتغال است كه مي توانيم با اجراي آن، كالاها و توليد محصولات را دانش بنيان كنيم و از استانداردهاي كيفي و مناسب در توليد محصولات براي عرضه در بازارهاي جهاني استفاده كنيم.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت ياد آور شد: مشكلات و نيازهاي بنگاه هاي صنعتي، معدني و تجاري كه بايد با مطالعه، تحقيق و طراحي حل شود، در سامانه تاپ ثبت مي شود و از طرفي نيز دانشجويان پايان نامه هاي دانشجويي خود را براساس اين نيازها انتخاب و روي اين مساله كار مي كنند.
قباديان گفت: در واحدهاي صنعتي، معدني و تجاري كشور نياز به نفوذ فناوري و واحدهاي تحقيق و توسعه داريم كه در راستاي رفع اين نيازها طرح توانمند سازي توليد و توسعه اشتغال پايدار از نخبگان دانشگاهي و علمي به عنوان نيروي انساني دانش پايه بهره مي گيرد.
وي با اشاره به اين كه ايران از لحاظ منابع انساني فني و مهندسي رتبه 3 دنيا را دارد، بيان داشت: در دانشگاه هاي كشور از منابع انساني بسيار خوبي برخوردار هستيم كه مي توانيم در صنايع و بنگاه هاي اقتصادي بكارگيريم.
وي همچنين در پاسخ به اين كه يك درصد كمك دستگاه ها براي طرح هاي پژوهشي كافي نيست، ابرازداشت: در بند (پ) تبصره 9 قانون بودجه امسال، مصوبه جديدي وارد شده كه دانشگاه ها و مراكز آموزشي و پژوهشي و همه كساني كه مي خواهند كارهاي تحقيقي انجام دهند، مي توانند از اين مصوبه و رديف بودجه استفاده كنند.
7195/6048