۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۱۱
کد خبر: 83099177
T T
۰ نفر
گردشگران ايتاليايي به ديدن مزارع زعفران گناباد رفتند

گناباد- ايرنا- معاون گردشگري اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گناباد گفت: همزمان با فصل برداشت زعفران 14 نفر از گردشگران ايتاليايي امروز از مزارع اين محصول در شهرستان ديدن كردند.

مهدي ذوالفقاري روز چهارشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: گردشگران خارجي در اين چارچوب از نزديك با مراحل كاشت، برداشت، پاك كردن و نيز فوايد زعفران آشنا شدند.
وي ديدن ديگر جاذبه هاي تاريخي گناباد شامل قنات قصبه، مسجدجامع، موزه مردمشناسي، مدرسه علميه نجوميه، روستاي هدف گردشگري رياب و سفال مند را ديگر برنامه هاي گردشگران ايتاليايي برشمرد.
سه هزار و 500 هكتار مزرعه در گناباد امسال زير كشت زعفران رفت. طي فصل برداشت محصول از ابتداي آبان تا نيمه آذر ماه 12 تن زعفران از اين مزارع برداشت مي شود.
144 مورد از مجموع 250 اثر تاريخي شناسايي شده گناباد تاكنون در فهرست آثار ملي ثبت شده اند كه از جمله اين آثار مي توان به قنات جهاني قصبه به عنوان تنها اثر ثبت شده استان خراسان رضوي در فهرست آثار سازمان يونسكو اشاره كرد كه بعد از ثبت آن در تيرماه 1395 تاكنون ميزان گردشگران داخلي و خارجي به اين شهرستان افزايش يافته است.
از ابتداي امسال بالغ بر 150 گردشگرخارجي و حدود پنج هزار گردشگر داخلي ضمن ديدن از جاذبه هاي تاريخي و گردشگري اين شهرستان در اماكن اقامتي و اقامتگاههاي بوم گردي آن اسكان يافتند.
مركز شهرستان 88 هزار نفري گناباد در فاصله 287 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.
2095/1858