۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۱۹
کد خبر: 83098509
T T
۰ نفر
مربي تيم ملي: كاراته جهان هر روز در حال پيشرفت است

تهران- ايرنا- مربي تيم ملي كاراته ايران با اشاره به اينكه اين رشته در سطح جهان هر روز در حال پيشرفت است، گفت: اگر مسئولان ورزش ايران از تيم ملي كاراته در المپيك مدال مي خواهند بايد نگاه ويژه اي به اين رشته داشته باشند.

«حسن روحاني» پس از عملكرد درخشان تيم ملي كاراته مردان ايران در مسابقات جهاني اسپانيا در گفت وگو با خبرنگار ورزشي ايرنا، اظهار داشت: اين دوره از رقابت ها، آخرين مسابقات جهاني پيش از المپيك 2020 بود و به دليل داشتن بيشترين امتياز در رنكينگ جهاني و المپيكي، اهميت زيادي براي بازيكنان و تمامي تيم ها داشت.
وي با بيان اينكه ديگر زنگ تفريحي در كاراته جهان وجود ندارد، گفت: حتي كشورهايي كه پيشينه اي در كاراته دنيا نداشته اند نيز با استخدام مربيان خارجي كاربلد، پيشرفت داشتند. وقتي عربستان در المپيك جوانان آرژانتين به مدال طلاي كاراته دست مي يابد، نشان از نگاه المپيكي كشورها به اين رشته دارد.
قهرمان سابق جهان با تمجيد از سطح فني بالاي اين پيكارها، ادامه داد: كاراته دنيا روز به روز در حال پيشرفت است و كسب مدال سختي هاي زيادي دارد.
روحاني در مورد عملكرد تيم كوميته مردان ايران در آوردگاه جهاني اسپانيا، اظهار داشت: رسيدن به 2 طلا، يك نقره و 2 برنز بسيار ارزشمند است و اگر اتفاقات غير مترقبه رخ نمي داد و بازيكنان نيز دقت عمل بيشتري داشتند، نتايج بهتر مي شد. با اين حال عملكرد تيم ايران تحسين برانگيز بود.
وي در بررسي عملكرد كاراته كاهاي ايران، گفت: «امير مهدي زاده» يكي از بهترين هاي وزن 60 كيلوگرم دنيا است و شروع خوبي داشت، اما برابر حريفي از مراكش غافلگير شد و زماني براي جبران نداشت. او بازيكن بزرگي است و از لياقت و سطح فني اش كم نخواهد شد و قطعا در آينده با قدرت جبران مي كند.
روحاني در مورد عملكرد «هامون درفشي پور» كه در نخستين تجربه جهاني به مدال برنز وزن 67 كيلوگرم رسيد، گفت: او فيزيك بدني ايده آلي دارد و چنانچه كمي با شجاعت بيشتري مبارزه كند، به طور يقين نتايج بهتري در انتظار اشت.
مربي ايران با تمجيد از عملكرد «بهمن عسكري» كه طلاي 75 كيلوگرم را از آن خود كرد، توضيح داد: او در وزني قهرمان جهان شد كه «رافائل آقايف» از جمهوري آذربايجان، «كن نيشيمورا» از ژاپن و «لويجي بوسا» از ايتاليا كه همگي بزرگان جهان هستند، پايين تر از عسكري قرار گرفتند. خوشحالم كه بهمن توانست مزد سال ها زحمتش را بگيرد.
وي در خصوص «ذبيح الله پورشيب» كاپيتان تيم ايران، عنوان كرد: پورشيب مي توانست به فينال برسد و حتي طلايي شود. با اين حال رسيدن به مدال برنز هم نشان از توان وي دارد.
مربي ايران افزود: در وزن به اضافه 84 كيلوگرم «سجاد گنج زاده» سومين فينال را جهاني تجربه كرد. رسيدن متوالي به فينال اتفاقي نيست و گنج زاده با ذهن خلاق و خوش بالا به اين موفقيت رسيده است.
روحاني گفت: تمامي مسائل فني را ريز به ريز در اردوها تشريح كرده بوديم، اما شرايط مسابقه همواره كمي روي بازيكنان تاثير مي گذارد.
اين مربي در ادامه به سومين طلاي متوالي كوميته تيمي ايران اشاره كرد و ابراز داشت: خدا را شكر با اقتدار حريفان را تا فينال شكست داديم و در مبارزه پاياني نيز در حالي كه دو بر صفر از تركيه عقب بوديم به برتري رسيده و قهرمان شديم.
وي افزود: بازگشت از شكست بسيار دشوار است كه در ان مبارزه «پورشيب» تيم را اميدوار كرد و «مهدي خدابخشي» و «سجاد گنج زاده» نيز كار را تمام كردند. بايد بگويم كه خدابخشي در كوميته تيمي يكي از بهترين ها بود.
روحاني در پاسخ به اين سوال كه آيا امكانات تيم ملي كاراته در سطح توقعات است؟، پاسخ داد: مجموعه فدراسيون ديدگاه مثبتي دارند كه تيم در شرايط خوبي باشد، اما چنانچه وزارت ورزش و كميته المپيك نيز از كاراته مدال المپيك مي خواهند بايد ديدگاه المپيكي داشته باشند و بودجه و امكانات را افزايش دهند.
وي افزود: در فاصله يك سال و نيم تا المپيك توكيو تيم هاي صاحب قدرت كاراته جهان در تمامي رويدادها شركت مي كنند و تيم ايران نيز براي كسب سهميه كامل و آسان بايد در مسابقات مختلف روي تاتامي برود.
مربي تيم ايران گفت: تيم ملي ايران با كادر فني فعلي به بهترين نتايج رسيده است و خوب نيست كه به دليل مشكلات مالي در هر رويداد، محبور شويم مربيان اندكي از كادر فني را اعزام كنيم.
ورزشي**3783**9129
۰ نفر