۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۵۳
کد خبر: 83098472
T T
۰ نفر
احتمال بازگشت دانشجویان ستاره دار به دانشگاه ها

تهران - معاون پژوهشی و ترویج قانون اساسی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری، می گوید : در صورت تصویب یك اصلاحیه در قانون سنجش و پذیرش دانشگاه ها، دانشجویان ستاره دار به تحصیل باز می گردند.

بیژن عباسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا با اشاره به تهیه لایحه ای برای ادامه تحصیل دانشجویان ستاره دار، توضیح داد: در لایحه اصلاح قانون ضوابط سنجش و پذیرش دانشجو اعلام شده كه هر گونه محدودیت و محرومیت غیرعلمی برای ورود داوطلبان به آموزش عالی حذف شود.
وی افزود: بر اساس این لایحه، افرادی كه سابقه ارتكاب جرم در زمینه قاچاق انسان و جرایم سازمان یافته داشته باشند، امكان تحصیل در مقاطع تحصیلات تكمیلی دانشگاه های دولتی را ندارند.
عباسی اظهار كرد: این افراد صرفاً در مقطع كارشناسی دانشگاه های غیردولتی و دولتی می توانند ادامه تحصیل دهند و حق ورود به مقاطع بالاتر را در دانشگاه های دولتی ندارند.
معاون پژوهشی و ترویج قانون اساسی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری، تاكید كرد: به غیر از این دو گروه، سایر افراد حتی دانشجویان ستاره دار و افرادی كه به دلایل سیاسی از تحصیل منع شدند امكان ورود به دانشگاه ها را پیدا می كنند.
به گفته این مقام مسئول، به منظور برطرف شدن مشكلات تحصیلی دانشجویان، این لایحه عطف به ماسبق می شود كه مسائل سیاسی دانشجویان را هم در بر می گیرد.
عباسی گفت: مبنای محدودیت های اعلام شده، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دهه 60 است كه برای ورود داوطلبان به دانشگاه ها محدودیت هایی در نظر گرفته شده بود.
وی مبنای تهیه این لایحه را معاونت حقوقی ریاست جمهوری دانست و خاطرنشان كرد: لایحه مذكور از سوی هیئت دولت برای تصویب در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار داده شده است.
**9492**1601**