۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۵۳
کد خبر: 83098386
T T
۰ نفر
نرخ مهارت آموزي در كشور افزايش يافته است

زاهدان - ايرنا - معاون توسعه مديريت و منابع سازمان آموزش فني و حرفه اي گفت: هم اينك در كشور شاهد استقبال افراد از مقوله مهارت آموزي هستيم به طوري كه ارتقاي نرخ مهارت آموزي از 38 درصد پارسال به 42 درصد در سال جاري گوياي اين مهم است.

به گزارش ايرنا نادر فخري روز سه شنبه در ديدار با نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان اظهار داشت: مهارت‌ آموزي نقش مهمي در بهبود فضاي كسب‌ و كار، افزايش اشتغال مولد و استفاده‌ مطلوب از فرصت‌ها دارد و در چارچوب مهارت‌هاي تخصصي و فني مي‌ توان نيازهاي مختلف اقتصادي و اجتماعي را رفع كرد.
وي بيان كرد: بيكاري فزاينده دانشجويان فارغ ‌التحصيل دانشگاهها گوياي اين مهم است و مادامي كه افراد مهارتي فرانگرفته باشند، نخواهند توانست شغلي پيدا كنند.
معاون توسعه مديريت و منابع سازمان آموزش فني و حرفه اي ادامه داد: از طريق ايجاد اعتماد به نفس در مهارت آموختگان خواهيم توانست زمينه هاي كارآفريني را در كشور ايجاد كنيم تا منجر به توليد و ارزش افزوده شود.
وي اظهار داشت: تمركز اصلي آموزش هاي مهارتي بر خود اشتغالي و توانمندسازي زنان بي سرپرست و بد سرپرست در حاشيه شهرها و سكونتگاههاي غيررسمي است چرا كه با توان افزايي مهارتي براي اين افراد درآمد زايي ايجاد مي شود.
فخري با تقدير از خدمات ارائه شده توسط مجموعه آموزش فني و حرفه اي سيستان و بلوچستان در حاشيه شهر زاهدان گفت: اين مجموعه با وجود مشكلات فراوان در زمينه آموزش هاي مهارتي در حاشيه شهر بسيار قوي عملكرده است.
وي بيان كرد: سيستان و بلوچستان ظرفيت هاي نهفته بسياري دارد كه گسترش مهارت آموزي در اين استان منجر به استعداديابي و كشف ظرفيت ها و سوق دادن آنها به سمت توليد و توسعه منطقه مي شود.
معاون توسعه مديريت و منابع سازمان آموزش فني و حرفه اي بر حل مشكل مواد مصرفي كارگاه هاي مهارت آموزي در سيستان و بلوچستان تا پايان آبان ماه قول مساعد داد.
آيت الله عباسعلي سليماني نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان نيز در اين ديدار مسير توسعه را تربيت افراد مهارت آموخته عنوان كرد و گفت: آموزش هاي مهارتي فني و حرفه اي تاثير بسزايي در رونق اشتغال و حركت چرخ هاي توليد در استان دارد.
7316**3213