۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۹:۵۷
کد خبر: 83095943
T T
۰ نفر
بقاع متبركه بايد به قطب فرهنگي خوزستان تبديل شوند

اهواز - ايرنا - يكي از نمايندگان خوزستان در مجلس خبرگان رهبري گفت: بقاع متبركه و حرم امامزادگان بايد به قطب فرهنگي اين استان تبديل ، و از ظرفيت هاي آنان براي تقويت باورهاي ديني بيش از پيش مردم به ويژه جوانان استفاده شود.

به گزارش ايرنا آيت ا... محسن حيدري روز يكشنبه در ديدار مديران و معاونان ستادي اداره اوقاف و امور خيريه خوزستان به مناسبت هفته وقف افزود:براي تقويت ظرفيت هاي فرهنگي بقاع متبركه بايد برنامه ريزي دقيق فرهنگي صورت گيرد تا اين اماكن مذهبي در مناسبت هاي مهم فرهنگي به كانون هاي اجتماع مردمي تبديل شوند.
وي راهپيمايي بزرگ مردم بهبهان به سمت قدمگاه امام رضا(ع) به مناسبت سالروز شهادت ايشان در 29صفر را نمونه اي از دلبستگي مردم به خاندان عصمت و طهارت (ع) و گفت: در ديگر بقاع متبركه خوزستان نيز مي توان چنين برنامه هاي فرهنگي و مذهبي تدارك ديد.
امام جمعه موقت اهواز در اين ديدار كه در محل دفتر وي در جنب مصلاي اهواز برگزار شد به مسئوليت هاي مديريت اوقاف و امور خيريه در برپايي اجتماعات و راهپيمايي مذهبي اشاره كرد و افزود: اين اجتماعات عظيم مردم در برخي بقاع متبركه نشان مي دهد كه چنين ظرفيت هايي در جاي جاي خوزستان كه مهد تشيع است وجود دارد.

* كمر جريان تكفيري در دنيا شكسته شد
آيت ا... حيدري در اين نشست با اشاره به اينكه نيروهاي مومن و انقلابي در جهان اسلام كمر جريان تكفيري را در دنيا شكستند افزود: شجره ملعونه تكفيري داعش در حيات كوتاه ولي ننگين خود ، بسياري از اماكن مذهبي در كشورهاي عراق و سوريه را نابود كرد ولي جريان مقاومت اجازه ادامه تعرض به حرم اهل بيت عصمت و طهارت (ع) را به آنان نداد.
امام جمعه موقت اهواز با بيان اينكه تكفيري ها مي خواستند از مردم شيعه و مومن خوزستان به خاطر دلبستگي به اهل بيت پيامبر(ص) انتقام بگيرند گفت: تكفيري ها در اين كار نيز ناكامي نصيبشان شد و مردم خوزستان يك بار ديگر وفاداري خود را به اسلام عزيز و انقلاب اسلامي نشان دادند.
وي با اشاره به اينكه بايد نسل هاي آينده را بافرهنگ اصيل اسلامي و شيعي آشنا كنيم افزود: جوانان ما با تفكر انقلابي و ولايي مي توانند موانع پيش رو را از سر راه بردارند و دشمنان را مايوس كنند.

* بايد قدر شخصيت هايي همچون علي ابن مهزيار اهوازي را بدانيم
آيت ا... حيدري با تبيين شخصيت و فضايل اخلاقي علي ابن مهزيار اهوازي(ع) به نقش ارزنده وي در ترويج فقه شيعه در خوزستان اشاره كرد و گفت: ما خوزستاني ها بايد قدر چنين شخصيت الهي را بدانيم.
وي افزود:علي ابن مهزيار اهوازي(ع) وكيل و نماينده امام رضا(ع) ، امام جواد(ع) ، امام هادي(ع) و امام حسن عسكري(ع) در خوزستان بودند و بخش مهمي از معارف اهل بيت(ع) از طريق اين شخصيت در خوزستان و مناطق اطراف تبليغ و ترويج مي شد.
مرقد مطهر حضرت علي ابن مهزيار اهوازي(ع) در مركز شهر اهواز روزانه ميزبان زائراني از سراسر كشور است.
به گزارش ايرنا مديركل اوقاف و امور خيريه خوزستان در اين نشست گفت: عمران و آباداني بقاع متبركه و امامزادگان در استان خوزستان سرعت مي گيرد.
حجت الاسلام مرتض خاكباز افزود:بسياري از طرح هاي عمراني بقاع شاخص خوزستان به دليل كمبود اعتبار به كندي پيش مي رود كه در اين زمينه برنامه اي براي شتاب بخشيدن به امور عمراني بقاع متبركه تدوين شده است.
وي پررنگ كردن برنامه هاي فرهنگي و عمراني مساجد را از برنامه هاي پيش رو در اداره كل اوقاف و امور خيريه خوزستان بيان كرد و گفت:از ظرفيت هاي فرهنگي مساجد به منظور جذب جوانان و نوجوانان بايد استفاده بهتري شود.
حجت الاسلام خاكباز با اشاره به هفته نكوداشت وقف بيان كرد: هفته وقف فرصتي براي احياي وقف و موقوفه ها است.
15تا 21 آبان هفته وقف است.
استان خوزستان 417 بقعه متبركه و 14هزار رقبه وقفي دارد.
6065/ 6037