۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۰۱
کد خبر: 83095644
T T
۰ نفر
بازگشت به قانون راهكار اداره پايتخت است

تهران-ايرنا- غلامرضا انصاري نامزد تصدي پست شهرداري تهران گفت: بازگشت به قانون در تمام ابعاد، اجراي درست آن و رفع نواقص قانوني موجود مي‌تواند به اداره بهتر شهر كمك كند.

به گزارش ايرنا، وي روز يكشنبه در نود و نهمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران در جريان ارائه برنامه هاي خود اظهارداشت: وقتي از قانون حرف مي زنيم در حقيقت مي توانيم با اجراي قانون خدمات را با هزينه كمتري به مردم ارائه كنيم.
عضو سابق شوراي اسلامي شهر تهران ( دوره چهارم) با بيان اينكه مديريت شهري داراي سه ركن اصلي و اساسي است، افزود: شوراي شهر و مديران شهرداري بدنه كارشناسي توانمند و كارآمد حوزه شهري و مردم سه ركن اصلي مديريت شهري هستند.
اين نامزد تصدي پست شهرداري تهران تأكيد كرد: اگر اين سه ركن همكاري و همراهي داشته باشند به طور قطع خدمات خوب و ارزان به مردم ارائه خواهد شد.
وي با اشاره به برنامه‌هاي خود در حوزه شهري گفت: برنامه‌هاي من در سه زمانبندي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت طراحي شده است.
انصاري افزود: در برنامه كوتاه مدت مبارزه با فساد، شفافيت و اعتماد سازي بايد به طور جدي مورد توجه قرار گيرد.
اين نامزد تصدي پست شهرداري تهران، تعامل با اصناف، اتحاديه ها و نهادهاي مردمي و تعامل با ارگان ها و سازمان هاي دولتي و غيردولتي را از جمله برنامه‌هاي ميان‌مدت خود عنوان كرد.
وي گفت: اجراي قانون مديريت پسماند، توسعه شبكه حمل و نقل ريلي، زنده كردن شب تهران، تاكيد در پياده محوري در شهر و توسعه توسعه فضاهاي زير سطحي از جمله برنامه‌هاي بلندمدت است كه طراحي كرده ام.
انصاري در ادامه با اشاره به حوزه عملياتي و برنامه ريزي در شهر تهران گفت: در اين حوزه مشاركت عمومي شهروندان و مشاركت بخش خصوصي بايد به طور جدي در دستور كار قرار گيرد.
اين نامزد تصدي پست شهرداري تهران افزود: هوشمندسازي بويژه در بخش شفاف سازي بسيار اهميت دارد و تسهيلگر خدمات‌دهي به شهروندان است كه بايد به آن توجه شود.
وي اظهار داشت: تامين منابع مالي و توسعه منابع پايدار، هوشمندسازي، افزايش شفافيت در برنامه ها و فرايندهاي شهري، رفاه اجتماعي متوازن و آسايش شهروندان از جمله ماموريت هاي است كه در برنامه مورد توجه قرار گرفته است.
اين نامزد تصدي پست شهرداري تهران اغتشاش در منظر شهري را از جمله مشكلات در شهر عنوان كرد و گفت: زيباسازي شهر با نگاه اجتماعي و زنده كردن هويت فرهنگي بايد در دستور كار قرار گيرد.
انصاري تاكيد كرد: در صورت ايجاد درآمد پايدار در شهر مي توانيم بخش زيادي از مشكلات شهر را رفع كنيم.
وي، ساماندهي، جلب و جذب سرمايه عمومي موجود در بانك ها و مردم را از جمله راهكارهاي ايجاد درآمد پايدار براي شهر عنوان كرد و افزود: در برنامه من به بازنگري ساختار رابطه دولت و مديريت شهري و مديريت شهري با سه قوا مورد توجه قرار گرفته است.
اين نامزد تصدي پست شهرداري تهران در بخش ديگري از سخنان خود تاكيد كرد: عدم تعامل دولت با مديريت شهري موجب شده كه عوارض به عنوان ماليات تلقي شود در حاليكه دريافت عوارض براي مديريت شهري بسيار مهم است.
انصاري در ادامه سخنان خود گفت: بي توجهي به اجراي قوانين محيط زيستي و مقابله با انواع آلودگي‌ها وجود دارد كه بايد در برنامه ها مورد توجه قرار گيرد.
وي همچنين با اشاره به مشكلات حوزه حمل و نقل و ترافيك اظهارداشت: در اين حوزه مي توان با تعامل و همكاري با آموزش و پرورش پياده راه محوري را در دستور كار قرار داد و كوچك كردن مدارس و راه اندازي مدارس در هر محله بخش زيادي از ترافيك را رفع كرد.
عضو سابق شوراي اسلامي شهر تهران توسعه حمل و نقل ريلي را از ديگر ضرورت ها در شهر تهران كرد و گفت: توسعه زيرساخت‌ها و توسعه ريلي در دستور كار مديريت شهري بايد قرار گيرد.
انصاري در ادامه با بيان اينكه اقتصاد و فرهنگ بايد مورد توجه قرار گيرد، اظهارداشت: بخش قابل توجهي از برنامه‌هاي شهرداري تهران بايد در حوزه فرهنگ و اقتصاد باشد.
اين نامزد تصدي پست شهرداري تهران همچنين گفت: پروژه هايي كه تاكنون در شهر تهران اجرا شده همخواني با فرهنگ و اقتصاد تهران نداشته است.
به گزارش ايرنا، امروز سيدكامل تقوي نژاد، پيروز حناچي و عباس آخوندي ديگر نامزدهاي تصدي شهرداري تهران نيز برنامه هاي خود را تشريح كردند و قرار است رسول كشت پور نيز برنامه هاي خود را به اعضاي شوراي اسلامي شهر ارائه كند.
البته برخي منابع اعلام كرده اند كه كشت پور از نامزدي انصراف داده است.
با ابلاغ قانون منع به كارگيري بازنشستگان اعلام شد كه سيدمحمدعلي افشاني شهردار تهران كه از 23 ارديبهشت ماه امسال در اين نهاد مشغول به كار شده است نيز بايد مسئولتيش را ترك كند.
تهرام/7244/ 7245//1348
۰ نفر