۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۴۴
کد خبر: 83095176
T T
۰ نفر
همايش ملي اثرات خشكسالي در خرم آباد برگزار مي شود

خرم آباد - ايرنا - سومين همايش ملي اثرات خشكسالي و راهكارهاي مديريت آن هشتم اسفند امسال توسط مركز تحقيقات و آموزش كشاورزي و منابع طبيعي استان لرستان در خرم آباد برگزار مي شود.

رييس مركز تحقيقات و آموزش كشاورزي و منابع طبيعي لرستان گفت: با توجه به اينكه اين همايش به صورت رسمي برگزار مي شود تمامي مقالات اين كنفرانس در پايگاه سيويليكا و كنسرسيوم محتواي ملي نمايه خواهد شد بنابراين علاقه مندان مي توانند با اطمينان كامل، مقالات خود را در اين همايش ارائه نموده و از امتيازات علمي ارائه مقاله كنفرانس با دريافت گواهي كنفرانس استفاده نمايند.
مراد سپهوند روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: حوزه هاي تحت پوشش اين همايش علوم محيط زيست، بوم شناسي و محيط زيست (عمومي) است كه با محورهاي خشكسالي و تغيير اقليم، پايش، پيش بيني و مديريت خشكسالي، اثرات و پيامدهاي خشكسال و فناوري هاي نوين، سياست ها، قوانين و مقررات خشكسالي، راهكارهاي سازگاري و كاهش اثرات خشكسالي و كم آبي، اقتصاد آب، خشكسالي و آمايش سرزمين، خشكسالي و مديريت كمي و كيفي منابع آب، خشكسالي و كشاورزي پايدار و آموزش، فرهنگ سازي و مشاركت بهره برداران و سازمان هاي مردم نهاد برگزار مي شود.
وي اظهار داشت: افراد مي توانند مقالات خود را تا اول بهمن به آدرس پست الكترونيكي droughtconf3@areeo.ac.ir يا نشاني خرم آباد، خيابان كشاورزي، مركز تحقيقات و آموزش كشاورزي و منابع طبيعي لرستان با كدپستي 65896-68158 ارسال كنند.
سپهوند گفت: همچنين شماره تلفن 06633352798 آماده پاسخگويي به علاقه مندان در خصوص همايش است.
سيويليكا يا مرجع دانش، يك پايگاه اينترنتي (وب سايت) خصوصي است كه به نمايه‌سازي و نشر مجموعه مقالات همايش و كنفرانس‌هاي داخل كشور ايران مي‌پردازد وتوسط تعدادي از دانشگاه‌ها و كنگره‌هاي ايران به عنوان مرجع پايگاه تخصصي معرفي مي‌شود.
سيويليكا، در سال 1384 آغاز به فعاليت نموده و در حال حاضر، مقالات تمامي رشته‌هاي علمي در چهار طبقه‌بندي اصلي علوم فيزيكي و مهندسي، علوم زيستي، علوم اجتماعي و علوم سلامت را ارائه مي‌نمايد.
پايگاه سيويليكا عضو كنسرسيوم محتواي ملي و اين كنسرسيوم تامين‌كننده داده‌هاي كنفرانس‌ها و همايش‌هاي تخصصي كشور ايران است.
طي 50 سال اخير، حدود 50 ميلي متر از متوسط بارش ها در كشور كاسته شد و هم اكنون ميانگين بارندگي ها به 230 ميلي متر رسيده در حالي كه اين عدد در 30 سال گذشته بيش از 270 ميلي متر بوده است.
7269/6060