۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۲۴
کد خبر: 83091223
T T
۰ نفر
آموزش به مردم براي مقابله با بحران ها ضروري است

سنندج - ايرنا - فرماندار سنندج بر اهميت توجه به پدافند غيرعامل در مقابله با شرايط بحراني تاكيد كرد و گفت: در اين راستا آموزش به مردم و آشنا كردن آنان براي مقابله با حوادث و بحران ها ضروري است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمدابراهميم زارعي روز سه شنبه در نشست شوراي اداري اين شهرستان اظهار داشت: دستگاه ها بدون آموزش و همكاري مردم نمي توانند در اجراي پدافند غيرعامل و حوادث غيرمترقبه موفق باشند.
وي با بيان اينكه مردم را باورمند به موضوع پدافند غيرعامل كنيم، افزود: يكي از اهداف پدافند غيرعامل حفظ سرمايه هاي اجتماعي يعني همان مردم است بنابراين آموزش آنان براي آمادگي در مقابله با شرايط اضطراري بايد در اولويت باشد.
فرمانده سنندج بر هوشياري و آمادگي دستگاه هاي مختلف براي مقابله با حوادث احتمالي تاكيد كرد: كساني را كه در حوزه پدافند غير عامل فعاليت مي كنند بايد كارشناس و خبره در اين حوزه باشند.
وي با بيان اينكه در حساس ترين شرايط 40 سال اخير و تحت فشارهاي اقتصادي شديدي هستيم، يادآور شد: بايد تلاش خود را به كار گرفته و فشار اقتصادي را بر مردم كاهش داده و متقاوت تر از گذشته گام برداريم.
مديركل پدافند غيرعامل استانداري كردستان نيز در اين نشست هدف پيافند غيرعامل را تاب آوري جامعه در برابر تهديدات احتمالي عنوان كرد و گفت: اين تاب آوري در سطح شهري نياز به هماهنگي بيشتري دارد.
محمد رضايي از در دست اجرا بودن طرح جامع پدافند غيرعامل در شهرهاي استان خبر داد و اضافه كرد: به دليل تراكم جمعيتي در سطح شهرها بايد برنامه ريزي و آمادگي براي حوادث احتمالي جدي تر گرفته شود.
وي اظهار داشت: با رويكرد علمي و انسجام بخشي همه دستگاه ها مي توان به تمامي اهداف مورد نظر در پدافند غيرعامل دست يافت.
پدافند غيرعامل مجموعه اقدامات غير مسلحانه اي است كه موجب افزايش بازدارندگي، كاهش آسيب پذيري، تداوم فعاليت هاي ضروري، ارتقاي پايداري ملي و تسهيل مديريت بحران در مقابل تهديدها و اقدامات نظامي دشمن مي شود.
از 8 تا 14 آبان به هفته پدافند غيرعامل نامگذاري شده است.
7355/9102