۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84929504
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان‌شمالی: تاب‌آوری شهری در مقابله با حوادث ارتقاء یابد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان‌شمالی گفت: تحول تاب آوری شهری در حوزه پدافند غیرعامل یک ضرورت است و باید برای مقابله با حوادث احتمالی ارتقاء یابد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز سه شنبه در همایش آموزشی و توجیهی پدافند غیرعامل خراسان شمالی اظهارداشت: آموزش در پدافند غیرعامل نقش ویژه ای دارد به گونه ای که با آگاهی بخشی به جامعه هدف می توان در برابر تهدیدات کمترین آسیب پذیری را داشت.

وی افزود: برگزاری دوره های آموزشی برای مردم و کارمندان دستگاه های اجرایی موجب مقابله با آسیب ها و تحول در حوزه پدافند غیرعامل می شود.

حسین نژاد یادآور شد: فضای مجازی و رسانه ها به علت فراگیر بودن، نقش بسزایی در ایجاد آرامش و سلامت روانی جامعه دارند و دشمن از این حربه به نفع خود استفاده می کند.

وی اتخاذ تدابیر هوشمندانه برای برقراری امنیت در شهرها را ضروری دانست و گفت: نباید با این پیش فرض که همواره امکان طراحی و مقابله با خطر وجود دارد نسبت به امر پدافند غیرعامل بی تفاوت باشیم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی ادامه داد: باید با هماهنگی اعضای شورای تامین استان و شهرستان، اقدامات موثری برای پیشگیری و مقابله با آسیب ها انجام داد.

وی بر آمادگی دفاعی، نظامی و اقتصادی تاکید کرد و یادآور شد: همانگونه که با تمام زیر ساخت ها با موضوع پدافند غیرعامل سر و کار داریم مجبور به افزایش تاب آوری شهرها نیز هستیم.

پنجم تا دوازدهم آبان ماه هفته پدافند غیرعامل نام گرفته است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت خراسان شمالی در روستاها زندگی می کنند و یکی از ویژگی های این استان دارا بودن ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha