۱۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۴۷
کد خبر: 83088602
T T
۰ نفر

راهپيمايان مهابادي فرياد مرگ بر آمريكا سردادند

۱۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۴۷
کد خبر: 83088602
راهپيمايان مهابادي فرياد مرگ بر آمريكا سردادند

مهاباد- ايرنا- راهپيمايي ضداستكباري 13 آبان مصادف با روز تسخير لانه جاسوسي و روز دانش آموز امروز يكشنبه /سيزدهم آبان/ همزمان با سراسر كشور با حضور برادران اهل تسنن و تشيع با سردادن فريادهاي مرگ بر آمريكا در مهاباد برگزار شد.

به گزارش ايرنا، حضور گسترده و دشمن شكن برادران اهل تسنن در كنار اهل تشيع نشان از اقتدار و انسجام نظام جمهوري اسلامي و همبستگي مردم و دولت در مقابل استكبار جهاني داشت.
جمع زيادي از دانش آموزان و دانشجويان اين شهرستان در حالي كه پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران و بنرهايي در محكوميت آمريكا و ايادي استكبار حمل مي كردند در اين راهپيمايي با شكوه شركت كردند و فريادهاي استكبارستيزي سردادند.
اقشار مختلف مردم مهاباد نيز به ويژه روحانيون، فرهنگيان و بازاريان و كسبه اين شهرستان در اين راهپيمايي حضور پرشور و گسترده داشتند.
فرماندار ويژه مهاباد در مراسم راهپيمايي 13 آبان و در جمع مردم اين شهر با بيان اينكه 13 آبان، نماد آزادي خواهي و استكبار ستيزي ملت مقاوم و قهرمان ايران است، گفت: اين روز يادآور حوادث مهمي است كه در شكل گيري انقلاب اسلامي و بيرون راندن مظهر استكبار يعني آمريكا از ايران نقش اساسي داشتند.
ايرج شجاعي با بيان اينكه مبارزه با قلدري و زورگويي از اصول اسلام است، افزود: آمريكا و هم پيمانان آن بدانند مردم شهيد پرور ايران هرگز از مبارزه خسته نخواهند شد و در مقابل توطئه، تهديد و تحريم نابحق استكبار جهاني خواهند ايستاد.
وي ادامه داد: از اول انقلاب اسلامي، آمريكا از روي دشمني و كينه ما را تحت انواع فشارهاي اقتصادي و سياسي قرار داد تا مردم ما از حمايت خود از نظام و انقلاب دست بردارند ولي ملت ايران يك قدم نيز عقب نشيني نكرد.
فرماندار مهاباد تقابل ملت و دولت در نظام جمهوري اسلامي را هدف تحريم ها عنوان كرد و اظهار داشت: آمريكا با هر بهانه اي خواهان شكست انقلاب اسلامي ايران است ولي با بصيرت و آگاهي مردم اين توطئه ها نقشه برآب شده است.
شجاعي گفت: اين راهپيمايي و حضور مردم در صحنه براي انزجار از سردمداران و دولت مردان آمريكا و نشان دادن گوشه اي از تنفر امت اسلامي نسبت به ظلم هاي آمريكايي هاست.
وي ادامه داد: ساقط كردن حكومت دكتر مصدق، رسوايي طبس، تجهيز صدام خونخوار، بمباران و موشك باران مردم ايران با اسلحه هاي آمريكايي توسط رژيم بعث عراق، حمايت از منافقان و تروريست ها، حمايت از تجزيه طلبان و اعمال تحريم هاي مختلف پرونده آمريكا را سياه كرده است.
شجاعي همچنين يادآور شد: تاريخ انقلاب شكوهمند اسلامي نشان داده كه ما هرگاه به آنها نزديك شده ايم، آنها همان اندازه بيشتر به ما خيانت كرده اند و اين امر نشان مي دهد كه آنها پيمان شكن بوده و هيچگاه قابل اعتماد نيستند.
در پايان اين راهپيمايي، قطعه نامه سراسري 13 آبان قرائت شد و شركت كنندگان راهپيمايي پرچم هاي آمريكا و رژيم اشغالگر قدس را به آتش كشيدند.
ماموستا عبدالسلام امامي امام جمعه مهاباد نيز از در اين مراسم از حضور گسترده اقشار مختلف مردم اين شهرستان در راهپيمايي 13 آبان قدرداني كرد.
به گزارش ايرنا، در روز 13 آبان 1343، مأموران رژيم شاه، حضرت امام خميني (ره) را در قم دستگير و به دستور آمريكا، به تركيه تبعيد كردند.
در اين روز، دانش آموزان تهراني در اعتراض به دخالت هاي آمريكا در ايران، راهپيمايي كردند، ولي دژخيمان رژيم شاه، به آنها حمله و اين راهپيمايي را به خاك و خون كشيد.
در روز 13 آبان 1358 نيز دانشجويان مسلمان پيرو خط امام، لانه جاسوسي آمريكا را در تهران تسخير كرده و جاسوسان آمريكايي را به گروگان گرفتند.
9903/6185/7129

سرخط اخبار استان‌ها