۴ آبان ۱۳۹۷، ۲۳:۰۳
کد خبر: 83079389
T T
۰ نفر
كاربران توئیتر به دیدار نتانیاهو از عمان اعتراض كردند

دوحه – ایرنا – دیدار ناگهانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از كشور عمان و دیدار با سلطان قابوس بازتاب وسیعی در میان كاربران شبكه اجتماعی توئیتر داشت . كاربران از این دیدار به عنوان اقدامی تكان دهنده و ضربه زننده به موضوع فلسطین نام بردند و به آن اعتراض كردند.

به گزارش جمعه شب ایرنا ،مخالفان این دیدار با ایجاد هشتگ های #عمانی_ضد_التطبیع و'#لا_للتطبیع به این ملاقات واكنش نشان دادند و به آن اعتراض كردند.
'یاسر الزعاتره' نویسنده فلسطینی – اردنی از این دیدار به عنوان 'بدترین نوع عادی سازی روابط در میان اعراب و خلیج (فارس)' نام برده و می نویسد : آنها از چه صلحی صحبت كرده اند ؟ چه عاقبت شومی در انتظار منطقه است ؟
'سلمی الجمل' گوینده شبكه الجزیره قطر با تایید موضع نویسنده فلسطینی می نویسد: عادی سازی روابط ( با اسراییل ) در هر مكان و از سوی هر دولتی و به هر شكلی اعم از فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و ورزشی پذیرفتنی نیست .
'حامد الرحیل' كاربر اهل سعودی هم درجمله ای طنز آمیز می نویسد : سلطان قابوس از ما سعودی ها كه متهم به انجام معامله قرن بودیم انتقام گرفت .
كاربر دیگری كه خود را تبعه امارات معرفی می كند ، می گوید كه او امیدوار بود سلطان قابوس زندگی خود را به جای استقبال از قاتل جنایتكار و دشمن خدا و رسولش، با عاقب خوشی به پایان برساند.
كاربر دیگری كه خود را عمانی معرفی كرده است با اشاره به آیه 120 سوره بقره می نویسد : همكاری و تعامل با دولت یهود را 70 سال تجربه كردیم اما چیزی غیر از نقض قوانین و معاهده ها به دست نیاوردیم.
'محمد السرحانی' یك فعال عربستانی با انتشار عكسی از نتانیاهو كه در حال اشاره به نقاطی از نقشه عمان هست ، نگرانی خود را نسبت به علاقه نتانیاهو به نقشه عمان ابراز كرده می نویسد او با آتش بازی می كند.
'عادل المرزوق' روزنامه نگار بحرینی می نویسد : نتانیاهو در ضیافت عمان و ورزشكاران او همراه با قطر و امارات . تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل .
حساب كاربری 'سلطان قابوس' پادشاه عمان در توئیتر عصر جمعه از ملاقات 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی با او در مسقط خبر داد
در این دیدار كه در كاخ 'البركه ' برگزار شد دو طرف در خصوص آخرین تحولات مربوط به روند صلح خاورمیانه ، روابط مورد اهتمام دو جانبه و صلح و ثبات در منطقه بحث و تبادل نظر كردند.
این گزارش با بیان اینكه دیدار دیروز ( پنجشنبه ) برگزار شده است به جزییات بیشتری اشاره نكرد.
رژیم صهیونیستی و عمان مناسبات دیپلماتیك ندارند هر چند كه دو دهه پیش، پس از توافق سیاسی اسرائیل و سازمان آزادیبخش فلسطین و برپایی حكومت خودگردانی، در چارچوب تلاش برای بهبود مناسبات اسرائیل با برخی كشورهای عربی، عمان به اسرائیل امكان داد تا دفتری در مسقط برقرار كند اما این دفتر بعد از مدتی كوتاه بسته شد.
دیدار روز پنجشنبه نتانیاهو و سلطان قابوس نخستین دیدارسران پس از ۲۲ سال محسوب می شود.
در سال ۱۹۹۶ شیمون پرز، نخست وزیر آن زمان رژیم صهیونسیتی برای گشایش نمایندگی بازرگانی این كشور به عمان و قطر سفر كرده بود.
نخستین سفر یك نخست وزیر رژیم صهیونسیتی به عمان هم به واپسین سال‌های زمامداری اسحاق رابین در سال ۱۹۹۴ برمی‌گردد.
عمان بر خلاف دیگر كشورهای عربی منطقه مانند عربستان یا قطر، تا كنون نقش چندان فعالی در مسئله فلسطین نداشته است، هر چند سلطان قابوس كه در 48 سال اخیر رهبر عمان بوده، همواره بر حمایت از فلسطینیان تاكید كرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه كشورمان با انتقاد از سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عمان گفت: این رژیم در پی ایجاد اختلاف میان كشورهای مسلمان و سر پوش نهادن بر 70 سال غصب و تجاوز و كشتار مردم مظلوم فلسطین است
بهرام قاسمی ضمن انتقاد از این سفر یادآورشد: از نظر ما كشورهای اسلامی منطقه نباید تحت فشار كاخ سفید به رژیم غاصب صهیونیستی فضای تحرك برای ایجاد مصائب و مشكلات جدید در منطقه دهند. بی شك این رژیم در پی ایجاد اختلاف میان كشورهای مسلمان و سر پوش نهادن بر 70 سال غصب و تجاوز و كشتار مردم مظلوم فلسطین است.
خاورم**1508
۰ نفر

سرخط اخبار جهان