۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۳۸
کد خبر: 83077323
T T
۰ نفر
الجزيره: پسرهاي خاشقجي به اجبار با شاه سعودي ديدار كردند

تهران – ايرنا- به گزارش شبكه الجزيره، تحليلگران و كاربران شبكه هاي اجتماعي با اشاره به ديدار شاه و وليعهد سعودي با دو پسر جمال خاشقجي روزنامه نگار مقتول سعودي براي به اصطلاح تسليت ودلداري، تاكيد كردند كه تصاوير منتشره از اين ملاقات نشان گر خشم آنها و اجباري بودن اين ديدار بود.

به گزارش شبكه خبري 'الجزيرة'، وضعيت ظاهري آشفته صلاح يكي از پسرهاي خاشقچي در ديدار با 'ملك سلمان' توجه كاربران شبكه هاي اجتماعي را به خود جلب كرده است.
در همين راستا 'علي باكير' نويسنده و تحليل گر سياسي در صفحه توئيتري خود با اشاره به اين كه لباس آشفته و چروك صلاح آن هم در چنين ديداري طبيعي به نظر نمي رسد، تاكيد كرد: يا او را به سرعت براي اين ديدار آورده اند و يا قبل از آن با وي مشاجره داشته اند.
'خير الدين الجبري' روزنامه نگار هم درتوئيتي نوشت: عكس گوياي همه چيز است؛ ترس قاتل و آتش خشم در چشمان فرزند مقتول.
يك كاربر توئيتر هم با طرح اين سوال كه آيا فرزند خاشقچي را به خاطر مصلحت 'محمد بن سلمان' وليعهد عربستان به اين ديدار كشانده اند؟ مي نويسد : به دستانش نگاه كنيد چگونه با خشم با قاتل پدرش دست مي دهد ؟ او مجبور است در مقابل رسانه ها با قاتل دست بدهد در حالي كه درونش از اين موضوع خشمگين است.
فعالان شبكه هاي اجتماعي از سويي ديگر خواستار لغو ممنوع الخروجي فرزندان خاشقچي شدند.
به گزارش ايرنا ملك سلمان و بن سلمان ديروز سه شنبه با فرزندان جمال خاشقچي در كاخ 'اليمامه ' در رياض ديدار كردند و مرگ خاشقچي را تسليت گفتند.
خاشقچي 59 ساله سردبير پيشين روزنامه دولتي 'الوطن' و مشاور شاهزاده 'تركي الفيصل' سفير سابق سعودي در واشنگتن بود كه پس از تعيين بن سلمان به وليعهدي، خاك كشورش را ترك كرد و به آمريكا رفت. وي در سلسله مقالات خود در روزنامه واشنگتن پست از سياست هاي عربستان در خصوص بحران قطر، قطع روابط با كانادا، جنگ عليه يمن و برخورد هيات حاكم با رسانه هاي و فعالان مدني به ويژه مدافعان حقوق بشر انتقاد مي كرد.
خاورم**3224*1049
۰ نفر

سرخط اخبار جهان