۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۰۰
کد خبر: 83077241
T T
۰ نفر
استفاده از بخش خصوصی لازمه گذر از وضعیت نامناسب اقتصادی است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان با اشاره به فضای نامناسب اقتصادی حاكم بر كشور گفت: شایسته است برای عبور از این شرایط از ثروت و سرمایه های بخش خصوصی استفاده كنیم.

به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز چهارشنبه در جلسه مجمع مشاوران جوان استان زنجان افزود: در حال حاضر به لحاظ مالی و اقتصادی شرایط مطلوبی نداریم و باید این مجمع درصدد باشد تا نحوه مشاركت بخش خصوصی در اقتصاد ایران را بررسی و بیان كند.
به گفته وی، شرایط موجود در كشور بخشی ناشی از شرایط بین المللی و تحریم های خارجی است كه 2 قرار داد خارجی شركت ایریكو در استان زنجان متاثر از این موارد لغو شد لذا در تلاش برای تزریق چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره 18 به آن هستیم.
استاندار زنجان با بیان اینكه بخشی از شرایط فعلی كشور نیز ناشی از ضعف مدیریت، نظارت و كنترل و نگرانی مردم به آینده و بی اعتمادی است، یادآوری كرد: در شرایط حاضر می خواهیم زمینه سرمایه گذاری و تولید توسط بخش خصوصی را فراهم كنیم كه باید مشاوران جوان موانع این مهم را بررسی كنند تا رفع شود.
درویش امیری، یكی از مشكلات سرمایه گذاری بخش خصوصی را تمركز مدیریتی در كشور دانست و افزود: بخشی نیز در بدنه دولت مخالف تمركز گرایی هستند كه درآمدهای دولتی و شركتی استان، ملی می شود.
وی با بیان اینكه وجود رای و نظرهای مختلف در جامعه موجب تكامل جامعه می شود، اظهارداشت: جوانان باید شهامت انتقاد كردن را داشته باشند و مسئولان مربوطه نیز شنونده و انتقاد پذیر باشند.
استاندار زنجان، ایجاد مجمع مشاورین جوان استان را فرصت و ظرفیت مهم و تاثیرگذار بیان كرد و گفت: باید بداخلاقی ها از بین برود و از فرصت های پیش رو به درستی استفاده كرد.
درویش امیری افزود: اعضای مجمع مشاورین جوان باید نقش فعال و موثری در كارگروه ها داشته باشند و در آن نیز به جای دادن آمار به خروجی و نتیجه بیشتر توجه شود.
وی تاكید كرد: در حال حاضر مسئولیت این مجمع سنگین است چراكه نیمی از جمعیت كشور را جوانان تشكیل می دهند كه باید به جای این جمعیت مطالبه گری داشته باشند.
استاندار زنجان با بیان اینكه اعضای مجمع مشاوران جوان استان وقایع سال 57 و جنگ تحمیلی را ندیده اند و نمی توانند درك كنند، افزود: كه باید این تاریخ های سرنوشت ساز برای آنها بدون هر گونه دستخوش و تغییری تببین شود.
درویش امیری دوران دفاع مقدس را پرافتخارترین دوره 40 ساله انقلاب بیان كرد و ادامه داد: به دلیل اینكه در این جنگ سرنوشت ساز همه اقشار مختلف كشور شركت داشتند و برای پیروزی كشور سهیم بودند، كسی به خود اجازه تغییر وقایع آن را نمی دهد.
به گزارش ایرنا، مجمع مشاوران جوان استان زنجان سال گذشته تشكیل شده كه هدف از آن ارتقا و گسترش فرهنگ مشاوران و تقویت روحیه تعاون و تفاهم، تبیین و تحكیم جایگاه و نهادینه كردن فعالیت این مجمع برای سازندگی استان و كشور، برگزاری برنامه ها با بخش های مختلف و دیگر موارد است.
این مجمع دارای 10 كمیته شامل آموزش، تحقیقات و فناوری اطلاعات، اشتغال، مهارت آموزی و كارآفرینی، ایثار و شهادت، تشكل های دانشجویی و دانش آموزی،فرهنگ، هنر و رسانه،ورزش و سلامت،بانوان و خانواده،كمیته اجتماعی، نهادهای مدنی و حقوق شهروندی،اشتغال و توسعه روستایی، سبك زندگی و ارزش های دینی است.
9505/6085