۲ آبان ۱۳۹۷، ۹:۲۰
کد خبر: 83076720
T T
۰ نفر
389 میلیون متر مكعب در مصرف آب قزوین صرفه جویی شد

قزوین – ایرنا – مدیر عامل شركت آب منطقه ای قزوین گفت: 2 هزار و 935 حلقه چاه در استان طی چهار سال اخیر مدیریت شد كه 389 میلیون متر مكعب صرفه جویی در مصرف آب را در پی داشت.

حمید پویا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی از سال 93 در قزوین شروع شد و طی آن اقدامات بسیار موثری برای حفظ منابع آبی استان صورت گرفت.
وی افزود:در این راستا 239 دستگاه و وسیله حفاری غیرمجاز توقیف و 2 هزار و 94 چاه غیرمجاز با 288 میلیون متر مكعب صرفه جویی مهر و موم شد.
پویا اضافه كرد: همچنین از اضافه برداشت 273 حلقه چاه مجاز با 50 میلیون متر مكعب صرفه جویی جلوگیری و آیین نامه مصرف بهینه آب كشاورزی در 168 حلقه چاه اجرایی شد.
این مسئول گفت: با مدیریت اعمال شده از سال 93 تاكنون میزان افت منابع زیرزمینی به 90 و گاهی 74 سانت كاهش یافته بود ولی امسال به دلیل خشكسالی، نوع توزیع بارندگی بهاری و تزریق بخشی از آب سد طالقان شدت افت منابع آبی افزایش یافته است.
وی افزود: با توجه به این مساله نگران تداوم افزایش میزان افت منابع آبهای زیرزمینی هستیم و امیدواریم با همكاری دستگاه های اجرایی برای نصب كنتورهای هوشمند و جلوگیری از اضافه برداشت چاه های دامداری با سرعت بیشتری اقدام شود.
پویا گفت: طبق برنامه ششم توسعه باید میزان افت منابع آبی استان را به صفر برسانیم كه دستیابی به این هدف جز با همكاری دستگاه های اجرایی و نظارتی میسر نخواهد شد.
6101

سرخط اخبار استان‌ها