۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۸
کد خبر: 83074360
T T
۰ نفر

مخترعي كه شكست خورد اما شكسته نشد

۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۸
کد خبر: 83074360
مخترعي كه شكست خورد اما شكسته نشد

خرم آباد - ايرنا - زندگي وحيد قاسمي مخترع دلفاني مي تواند به الگويي براي جوانان بيكار باشد كه مي توان شكست خورد اما شكسته نشد و كارفقط ميزنشيني اداري نيست .

به گزارش ايرنا ، وحيد قاسمي مخترع و كارآفريني است كه در سال 1388 موفق به ساخت دستگاهي به نام دودگير خودرو شد كه قادر بود 50 درصد آلودگي هواي اگزوز ماشين را كاهش دهد، اين اختراع توسط چندين استاد دانشگاه و توسط خود ايران خودرو آزمايش و تاييد شد.
اين مخترع با گزارش ايرنا در لرستان درسال 1388 به كشور معرفي شد كه در آن دوران صدا و سيما و خبرگزاري ها و روزنامه ها نيز با تهيه سلسله گزارش ها و مصاحبه هاي به معرفي اختراع وي پرداختند.
قاسمي پس از سال ها پي گيري در نهايت موفق نمي شود اختراع خود را به توليد برساند.
اين جوان با سليقه با تغيير رويكرد پس از چندسال و مشكلات شديد اقتصادي امروزه به كار آفريني تبديل شده كه علاوه بر تامين زندگي خوب براي خود توانسته زمينه فعاليت و كار هفت نفر بصورت مستقيم و 300 نفربصورت غير مستقيم را فراهم نمايد.
او مي گويد زندگي من اين پيام را دارد كه شغل فقط در كار اداري و دولتي خلاصه نمي شود و مي توان بدون كمك دولت و دريافت تسهيلات دولتي و با كمترين امكانات درآمدزايي و كارآفريني كرد.
قاسمي به عنوان يك جوان بيكار روستايي، روزگاري در سر چهار راهها براي كارگري ساده ساعت ها معطل مي ماند اما با تلاش و كوشش خود و بدون بهره گيري از امكانات دولتي و تنها با بهره گيري از ذهن خلاق خود امروزه بازارياب و مدرس اينترنتي شده است.
زندگي اين جوان 26 ساله روستايي در دلفان مي تواند بر اي خيل عظيم جوانان بيكار جوياي كار الگويي باشد كه مي توان از فقر و فلاكت به موفقيت دست يافت.
وحيد قاسمي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در مورد سرانجام اختراع خود مي گويد: از هر مسوولي كه مربوط به اختراع بود وقت ملاقات گرفتم و به ملاقات آنان رفتم اما كاري برايم نكردند حتي يكي از اين عزيزان به من گفت اگر مي خواهي به نتيجه برسي بايد كفش آهني و عصاي سربي داشته باشيد.
وي افزود: بعد از اينكه در اين زمينه موفق نشدم به جاي اينكه از مسئولان گلايه كنم به خدا توكل كردم تا مسير جديدي در زندگي ام گشوده شود.
قاسمي تصريح كرد: نقطه تحول در شغل من زماني كليد خورد كه در فضاي مجازي در يك گروه به دنبال تبادل زبان لكي ميچرخيدم و مطالب را مي خواندم كه يك اتفاق خاص برايم من افتاد.
وي افزود: در اين گروه يك مدير موسسه آموزش زبان بود كه يك كار تبليغاتي براي اين موسسه انجام دادم كه مدير اين موسسه كه يك خانم 60 ساله بود در قبال اين كار هفته اي 60 هزار تومان به من مي داد كه تعجب كردم و پرسيدم مگر در فضاي مجازي پول هم مي شود بدست آورد.
قاسمي اظهار داشت: حقوق هفته 60 هزار تومان ما به 250 هزارتومان افزايش يافت كه در ادامه كم كم ياد گرفتم كه در فضاي مجازي هم مي شود شغل و درآمد خوب داشت و به دنبال شغل كارهاي تبليغاتي در فضاي مجازي رفتم و حتي رشته دانشگاهي خود را تغيير داده تا با دانش فعاليت كنم.
قاسمي تصريح كرد: شكي نيست كه درآمد كسب و كار الكترونيك بهتر از مشاغل دولتي است.
وي در پاسخ به اين سئوال كه چرا جوان ها اكثرا دنبال شغل دولتي هستند؟گفت: شكي نيست شغل هاي دولتي محدود و دولت نمي تواند تمامي جوانان بيكار را استخدام كند لذا بايد جوانان خودشان دست بكار شوند و كار آفرين باشند.
وحيد قاسمي سرابي متولد 1371 روستاي سراب احمدوند در شهرستان دلفان لرستان هم اكنون با توجه به درآمد كافي خود دانشجوي فوق ليسانس كسب و كار الكترونيك در دانشگاه علوم تحقيقات تهران است.
همت ،تلاش و پشتكار اين جوانان لرستاني پيام روشن و آشكاري به بيكاران و جوانان نااميد از شغل دولتي دارد كه مي توان از فقر و تنگدستي به ثروت حلال رسيد.
7270/6060

سرخط اخبار استان‌ها