۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۵۱
کد خبر: 83071211
T T
۰ نفر

محور سخنان امامان جمعه شهرستان هاي اصفهان

۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۵۱
کد خبر: 83071211
محور سخنان امامان جمعه شهرستان هاي اصفهان

اصفهان - ايرنا - برنامه كارآمدي براي اقتصاد كشور نداريم ، زيارت اربعين زمينه ساز ظهور امام زمان (عج) است، دشمن به دنبال تفرقه بين شيعه و سني است از جمله محور سخنان امامان جمعه شهرستان ها در نمازجمعه اين هفته استان اصفهان است.

** برنامه كارآمدي براي اقتصاد كشور نداريم
امام جمعه شهرستان تيران و كرون گفت: با توجه به گذشت چهل سال از عمر انقلاب و فعاليت دولت و مجلس هاي مختلف و با وجود موفقيت هاي و اقدامات موثر اما برنامه موثر و كارآمدي براي اقتصاد كشورمان نداريم.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين حسين رشيديان در نماز جمعه تيران افزود : بايد افراد فرهيخته در اين حوزه برنامه ريزي و راهكارهاي عملياتي موثري براي براي بهبود اقتصاد و ايجاد تناسب بين هزينه و درآمدهاي كشور اقدام كنند.
امام جمعه تيران و كرون با اشاره به برنامه چشم انداز ايراني و اسلامي ، تصريح كرد: رهبري از فرهيختگان براي هم فكري اين برنامه دعوت كردند كه با چنين برنامه اي ديگر نيازي به برنامه هاي اقتصادي از ساير كشورها نباشيم.
وي با بيان اين كه رهبر انقلاب نخبگان را به هم فكري و كمك به رشد كشور توصيه كرد، گفت: نخبگان براي پيشرفت كشور و همچنين مقابله با مشكلات به صحنه بيايند و مسئولان راه را براي حضور و مشاركت افراد فرهيخته باز كنند.
/6026/7131

**زيارت اربعين زمينه ساز ظهور امام زمان (عج) است
امام جمعه داران گفت : راهپيمايي عظيم اربعين و حضور طيف هاي مختلف مسلمانان از سراسر جهان در آن يك پيام مهم دارد و آن حقانيت حكومت جهاني امام زمان (عج) است.
حجت الاسلام اسماعيل سياوشي در نمازجمعه اين هفته داران با قدرداني از مردم و دست اندركاران برنامه هاي عزاداري ماه محرم، افزود: فريدن به دليل موقعيت جغرافيايي خود در مسير توقف خيل عظيمي از زائران كربلاست بنابراين مردم و مسئولان بايد به نحو شايسته از مهمانان پذيرايي و استقبال كنند.
امام جمعه داران در بخش ديگري از اظهارات خود وجود روحيه عدالت خواهي، استقلال و توجه به مسائل اجتماعي را سه مولفه مهم فرد نخبه برشمرد و افزود : توانمندي نخبگان بايد با برنامه ريزي حاكمان و سياستمداران پيوند بخورد.
وي با بيان اين كه طي سال هاي اخير نخبه پروري در كشور در حال توسعه است، يادآور شد: خروجي حوزه و دانشگاه بايد مهارت، ايده و كار عملي باشد.
حجت الاسلام سياوشي با انتقاد از تاخير در اجراي طرح تامين آب آشاميدني فريدن از منابع پايدار، تصريح كرد : اهمال كاري در رابطه با طرحي كه تصويب شده و بارها در جلسات مختلف با مسئولان استاني و ملي براي نحوه اجراي آن تصيماتي اتخاذ شده است قابل قبول نيست.
امام جمعه داران با تاكيد بر اين كه اجراي اين طرح كلان، مطالبه مهم و مشترك مردم و مسئولان فريدن است، افزود: مردم در اين خصوص هيچ گونه تبعيض و بي توجهي را نمي پذيرند.
سياوشي بيان كرد : در حالي كه اصفهان و بيشتر شهرستان ها و روستاهاي آن با مشكلات و تهديد هاي جدي در بخش آب آشاميدمي رو به رو هستند، مسئولان بايد در بخش مديريت آب استان، دقت، صراحت و عدالت را سرلوحه كار خود قرار دهند.
' داران ' مركز شهرستان فريدن است.
/6026/9861
**اربعين بيانگر چهره واقعي جهان اسلام است
امام جمعه موقت نايين گفت : اربعين بيانگر چهره واقعي جهان اسلام و مكتب شيعه است و دشمنان درصدد ضربه به مكتب شعيه انسان ‌ساز هستند.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام امير شفيعي در خطبه هاي نماز جمعه نايين در رواق فاطميه امام زاده سلطان سيد علي (ع)با اشاره به راهپيمايي باشكوه اربعين افزود: اين راهپيمايي را بايد به عنوان حماسه اربعين تعبير كنيم و اگر اسارت زينب كبري(ص) و اهلبت(ع) و راهپيمايي اربعين نبود نهضت حسيني فراموش مي شد.
وي تصريح كرد: زيارت و راهپيمايي اربعين در عراق سنت است و برغم تمام محدوديت ها در زمان رژيم صدام، امروز بيش از 20 ميليون نفر از مردم عراق و شيعيان 40 كشور دنيا در آن شركت مي كنند.
شفيعي ادامه داد : حضور در مراسم اربعين حسيني نمادي از قدرت اسلام در برابر استكبار و عشق و ارادت به اهل بيت(ع) است كه برغم تهديد هاي چند ساله اخير گروه هاي تكفيري باشكوه انجام مي شود.
وي بيان كرد : امسال با وجود برخي مسائل اقتصادي، عاشقان امام حسين(ع) سر از پا نمي شناسند و تاكنون بيش از يك ميليون ويزا در كشور براي زائران صادر شده است و همين جا بايد از همه دست اندركاران امور تشكر كنيم.
امام جمعه موقت نايين در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه با بيان اين كه طبق فرموده رهبري بايد در برابر دشمنان قدرتمندانه ظاهر شده و برخورد عزتمندانه با آنها داشته باشيم، افزود: هرچقدر قدرت نظام قوي تري در منطقه داشته باشيم و با عزم و اراده فرهنگي و معنوي بيشتري مقابل دشمنان ظاهر شويم موجب شكست دشمنان و كم آوردن آنها خواهد شد.
شفيعي با بيان اين كه تامين مواد اوليه براي توليد موجب رونق اقتصادي و رفع نيازهاي مردم مي شود، افزود: كشور از نظر مواد اوليه غني است و بايد با مديريت توانمند براي استفاده و بهره برداري از آنها اقدام كرده و در معيشت و زندگي مردم تحول ايجاد كرد.
امام جمعه موقت نايين با اشاره به جمله پرمعناي رهبري در خصوص وزرش افزود: رهبر معظم انقلاب سه توصيه به جوانان دارند؛ 'تحصيل،تهذيب و ورزش'، همين جمله كوتاه خود بيانگر جايگاه الزام كار در حوزه ورزش و جوانان است.
وي تبليغ و اطلاع رساني را در گرايش جوانان به ورزش بسيار موثر دانست و گفت: بايد در مدارس، مساجد و مكان هاي عمومي تبليغات گسترده اي براي جذب جوانان و نوجوانان به ورزش صورت پذيرد.
شهرستان نايين با بيش از 39 هزار نفر جمعيت در 140 كيلومتري شرق اصفهان قراردارد.
/6026/ 7136

**فرهنگ عمومي كشور بايد به سمت دين مداري بازبرگردد
امام جمعه سميرم گفت: فرهنگ عمومي و ديني كشور بايد به سمت دين مداري و حفظ شأنيت زن و مادر مسلمان بازگردد و حضور و فعاليت زنان مسلمان در هر شغل و مكاني خودباختگي و آسيب زاست.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام سيف الله دهقاني فيروزآبادي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته سميرم اظهارداشت: يكي از آسيب ها و كج روي هايي كه نظام اسلامي به آن سمت رفته همين فعاليت هاي زنان در محيط هاي مختلف و در واقع همراه شدن با فرهنگ بي فرهنگي غرب است.
وي خاطرنشان كرد: وظيف زن ارتقاء تربيتي و اخلاقي جامعه در نقش بزرگ و نوراني مادري است اما متاسفانه امروز شاهديم اين نقش در حد كار زن در يك شركت يا مغازه مختلط كه هر كسي به آنجا رفت و آمد دارد تنزل يافته است.
خطيب جمعه سميرم به ديدار اخير رهبر انقلاب با نخبگان اشاره كرد و افزود : پيشرفت علمي و دانشگاهي مانع تهديد دشمنان و بدخواهان انقلاب خواهد بود.
به گفته دهقاني، همفكري نخبگاني و خدمت در مسير كمك به مردم بايد مورد نظر و توجه دولتمردان و مقامات كشور باشد.
وي تاكيد كرد : همه مردم و بويژه نخبگان بايد بدانند كشور گرفتار جنگ اقتصادي است و بنابراين همگان بايد براي برون رفت از اين گرفتاري و خوداتكايي با نگاه به درون گام برداريم.
خطيب جمعه سميرم به دو سفر اخير رييس كميته امداد كشور و استاندار اصفهان به سميرم اشاره اي داشت و گفت: در اين سفرها تصميم ها و مصوبات خوبي تصويب شد كه اجراي آن مورد انتظار افكار عمومي و مردم اين شهرستان است.
به گفته وي حضور ميليوني مردم در اين راهپيمايي باشكوه بهترين پاسخ به غافلان و دشمناني است كه نه دين و عاشورا را مي شناسند و نه انسان و انسانيت را دريافته اند.
/6026/7147
** راهپيمايي اربعين حماسه اي براي شناساندن اسلام است
امام جمعه موقت كاشان گفت: حماسه راهپيمايي اربعين حسيني كه سالانه با حضور ميليون ها نفر باشكوه تر از پيش برگزار مي شود، فرصت بسيار خوبي براي شناساندن اسلام، تشيع و دفاع از آرمان هاي الهي مي باشد.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار در خطبه هاي نماز جمعه كاشان افزود: شركت در راهپيمايي اربعين حسيني مانند حماسه حضور رزمندگان در دوران دفاع مقدس است و كساني كه موفق به حضور در جبهه هاي جنگ نشدند، مي توانند در اين حماسه مقابله با كفر و دفاع از تشيع و قرآن شركت كنند.
وي بيان كرد: دشمن از حضور ميليون ها انسان در اين حماسه بزرگ خشمگين شده و در رسانه ها نيز هيچ خبري از آن منتشر نكردند.
امام جمعه موقت كاشان تصريح كرد: رسانه هاي داخلي به ويژه صدا و سميا موظف است كه اين حماسه باشكوه را به طور كامل پوشش خبري داده و مسئولان مزينه حضور هر چه بيشتر مردم را در اين حماسه جاودانه فراهم كنند.
وي در ادامه برخورداري از مديران قوي را يكي از اهرم هاي قدرت كشورها ذكر كرد و افزود: مدير مقتدر در برابر تهديدهاي دشمن با جرات ايستادگي و مقاومت مي كند.
اسلامي تبار گفت: تجربه، آينده نگري، تخصص، كارآمدي، شجاعت و ابتكار را از جمله ويژگي هاي مديران قدرتمند است و هر ملتي براي دفاع از مرز و بوم خود بايد از اين اهرم هم بهره مند باشد.
6136/8123

** مديران احساس مسئوليت كنند
امام جمعه موقت اردستان گفت: همه وظيفه دارند، نسبت به مسئول كم كار يا دچار روزمرگي تذكر داده و در صورت اصلاح نشدن، بايد وي را تغيير داد.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام سيد مهدي موسوي در خطبه هاي نماز جمعه اردستان افزود: بايد از تنبلي خارج شد و كار كرد؛ مسئولي كه نمي تواند خدمت كند، بايد كنار رفته و آخرت خود را خراب نكند.
وي بيان كرد: دستگاه هاي اجرايي بايد براي جلب رضايت مردم، به عنوان ولي نعمتان تلاش كنند، چنان كه آنها در سختي هاي انقلاب و جنگ نظام را حمايت كردند.
امام جمعه موقت اردستان اضافه كرد: دشمن در آستانه 40 سالگي جمهوري اسلامي تلاش دارد تا نااميدي را به مردم تزريق كرده و جوانان را از انقلاب جدا كنند اما بدانند كه ايران، شهيد حججي ها زياد دارد.
وي اضافه كرد: دشمنان داخلي و خارجي در حوزه فرهنگي به مباني اعتقادي توهين مي كنند اما در اين جنگ فرهنگي هم مانند جنگ نظامي شكست خواهند خورد.
اسلامي تبار به سند ارائه شده از سوي جمع نخبگان دانشگاهي و حوزوي به رهبري شامل افق پنج دهه كشور اشاره كرد و گفت: بر اساس اين سند بايد ايران تا سال 1444 جزء كشورهاي پيشرفته دنيا باشد و كساني كه مي توانند، آن را مطالعه و پيشنهادهاي خود را ارائه كنند.
وي در ادامه به سوم آبان، روز بيمه سلامت اشاره كرد و افزود: ماهانه 600 ميليارد ريال در استان براي سلامت مردم از سوي اين مجموعه هزينه مي شود كه خدمت بزرگي به جامعه است.
7431/8123

** دشمن به دنبال تفرقه بين شيعه و سني است
امام جمعه آران و بيدگل گفت: دشمنان به دنبال تفرقه بين شيعه و سني و حتي بين صفوف شيعيان هستند كه بايد مراقب باشيم.
به گزارش ايرنا، آيت الله سيد محمد موسوي در خطبه هاي نماز جمعه آران و بيدگل افزود: با توجه به اين توطئه دشمن بايد مراقب آسيب ها و چالش هاي پيش روي راهپيمايي بزرگ اربعين حسيني بوده و از رسوخ انحراف ها در اين آيين جلوگيري كنيم.
وي بيان كرد: مسائلي مانند قمه زني، قلاده به گردن انداختن و خاك مالي بدن موجب وهن شيعه است و راهپيمايي بزرگ اربعين به عنوان عامل وحدت جهان اسلام و به ويژه شيعيان بايد هر چه پرشورتر برگزار شود.
امام جمعه آران و بيدگل اضافه كرد: اين راهپيمايي كه با حضور نزديك به ۲۵ نفر ميليون از مسلمانان جهان برگزار مي شود، خنثي كننده نقشه هاي شيطاني دشمنان عليه اسلام است و نمايش قدرت مسلمانان است.
وي يادآور شد : راهپيمايي اربعين منظومه اي از معارف الهي و تجلي شعار هيهات من ذله است كه درس ايستادگي برابر دشمنان به ما مي دهد.
موسوي جنايت هاي خاندان سعود از جمله قتل روزنامه نگار منتقد آن حكومت در تركيه را محكوم كرد و تصريح كرد: اين جنايت شبه داعشي چهره حقيقي خاندان سعود جنايتكار را نشان داد.
/6026/7472/8123