۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۱
کد خبر: 83071065
T T
۰ نفر
جاده ارتباطی  مهمترین مشكل مردم بخش زلقی است

خرم آباد - ایرنا - نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده ارتباطی مناسب با مركز شهرستان و سایر بخش های الیگودرزی ازمهمترین مطالبات مردم بخش زلقی است.

به گزارش ایرنا محمد خدابخشی روز جمعه در نشست با مردم بخش زلقی شهرستان كه با حضور استاندار لرستان برگزار شد، اظهارداشت: یكی از خواسته های مردم تغییر نام این بخش از بشارت به زلقی است.
وی افزود: روستای بزنوید مركز بخش است كه باید به شهر تبدیل شود.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه زیرساخت ها مهمترین عامل در توسعه و پیشرفت مناطق هستند، بیان كرد: در منطقه زلقی در این حوزه كم كاری شده كه مسئولان در این راستا باید با اقدام جهادی كمبودهای لازم را برطرف كنند.
خدابخش اضافه كرد: احداث راه دسترسی از الیگودرز به خوزستان یكی از راه های استراتژیك باید در دستور كار مسئولان و دستگاه های متولی قرار بگیرد.
عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم اكنون با اعتباری بیش از220 میلیارد ریال جاده الیگودرز به مسجد سلیمان در حال راه شكافی است و قطعه سوم آن با اعتباری افزون بر 550 میلیارد ریال در مرحله تعیین پیمانكار است.
خدابخشی گفت: جاده الیگودرز به كوهرنگ نیز باید انجام شود و این جاده ضمن تحول در منطقه به در آمد زایی و اشتغالزایی كمك می كند.
وی افزود: در حوزه گاز و برق باید تسریع شود و پست 63كیلو ولت منطقه نیز احداث شود تا توسعه صنعتی شهرستان را رونق دهد.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نبود آب شرب در منطقه بیان كرد: مردم منطقه با بحران آب رو برو هستند و باید مشكلات حوزه آبرسانی مرتفع شوند.
خدابخشی نیاز به وجود دكل BTS و پوشش صدا و سیما در منطقه را از دیگر مشكلات دانست و اظهارداشت: مدیران دستگاه های متولی این حوزه ها باید در راستای برطرف نمودن این مشكلات اقدامات لازم را انجام دهند.
وی با اشاره به مشكلات آموزش و پرورش ادامه داد: مدارس پیش ساخته در این بخش با بالگرد توزیع شده است.
عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو باید مطالبات مردم بخش و منطقه در حوزه سد سازی را پرداخت كند.
خدابخشی بیان كرد: نمایندگی برخی ادارات در منطقه نیز دایر شود چون این منطقه مسیر دسترسی سختی دارد.
7273/7279