۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۴۰
کد خبر: 83070741
T T
۰ نفر
ايران و آلمان تفاهم نامه همكاري آموزشي امضا كردند

تهران- ايرنا- معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و معاون وزير اقتصاد و انرژي آلمان، تفاهم نامه همكاري هاي آموزشي امضا كردند.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا از سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي، «صادق نجفي» هدف سفر اخير خود به آلمان را شركت در گردهمايي بيستمين سال همكاريهاي GIZ و آموزش مديران شركت ها براي همكاري با شركت هاي آلماني بيان كرد.
وي با بيان اينكه اين پروژه از بيست سال پيش آغاز شده است، افزود: امسال بيستمين سال آن است و 19 كشور تاكنون در اين پروژه با آلمان مشاركت دارند.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: تاكنون در پنج نوبت بيش از 110 نفر از مديران شركتهاي صنايع كوچك و متوسط ايراني در اين پروژه شركت داشتند ونزديك به 10 ميليون يورو قرارداد منعقد شده و بيش از يكصد مراوده كاري متفاوت در جريان است.
مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران اظهارداشت: وزير اقتصاد آلمان و معاونان وي و مديرعامل GIZ و ديگر دستگاههاي آلماني و 19 كشور ديگر همكار در پروژه در اين گردهمايي حضور داشتند.
وي با يادآوري اينكه از سال 1395 با آلمان در پروژه GIZ مشاركت داشتيم، گفت: پيش نويس تفاهم نامه 2 سال پيش داده شد و مذاكرات انجام پذيرفت تا اينكه ديروز به امضا رسيد كه معاون وزير اقتصاد و انرژي آلمان از طرف كشور آلمان اين تفاهم نامه را امضا كرد و اين همكاري ها تا سال 2021 ادامه دارد.
به گزارش ايرنا، شركت گيز (GIZ) كه يكي از مجموعه هاي آموزشي و فناوري بخش خصوصي مرتبط به صنايع آلمان است.
مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران در سفر به آلمان با مديرعامل اتحاديه توليدكنندگان ماشين آلات صنعتي آلمان ديدار كرد.
وي در خصوص اين ديدار گفت: در اين ديدار مقرر شد همكاري هاي مشترك در خصوص برگزاري نمايشگاه هاي تخصصي در شهرهاي تهران، تبريز، اصفهان و مشهد انجام شود.
نجفي افزود: در ادامه برنامه ريزي براي برگزاري دوره هاي آموزشي و بازديد شركت هاي آلماني از واحد هاي توليدي صنعتي ايران و متقابل و اعزام هيات هاي تجاري صنعتي بين دو كشور انجام شد.
براساس اين گزارش اين اتحاديه توليدكنندگان ماشين آلات صنعتي با بيش از 3 هزار و 200 عضو و 36 حوزه تخصصي فعال بزرگترين اتحاديه صنعتي آلمان محسوب مي شود.
اقتصام**9132*2017
۰ نفر