۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۳۰
کد خبر: 83070730
T T
۰ نفر
بيش از 30 درصد برنامه توسعه ششم در تهران محقق شده است

تهران – ايرنا – رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان تهران گفت: بيش از 30 درصد برنامه هاي سند توسعه ششم براي اين استان محقق شده است و اجراي آن بر اساس زمان بندي پيش مي رود.

نعمت الله تركي روز پنجشنبه در حاشيه همايش تبيين سند توسعه استان تهران گفت و گو با خبرنگاران افزود: برنامه ششم توسعه به شكل پروژه محور و عملياتي است و پيش بيني مي شود تا پايان آن، بتوان تمام محورها را محقق كرد.
وي يادآورشد: اجراي اين سند در استان تهران از سال 96 بلافاصله پس از ابلاغ آغاز شد و استاندار براي تدوين برش شهرستاني اقدام به برگزاري جلسات شوراي برنامه ريزي در شهرستان ها كرد.
تركي اظهارداشت: هم اكنون پروژه هاي آغاز شده در زمينه بهداشت و درمان در قالب خانه هاي سلامت بيش از 50 درصد پيشرفت فيزيكي دارند.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان تهران گفت: هم اكنون 95 درصد روستاهاي اين استان از گاز برخوردارند.
وي خاطرنشان كرد: بر اساس برنامه اقدامات بسياري در زمينه توسعه فاضلاب و اصلاح راه هاي ارتباطي روستاها و نيز تامين آب در اين مناطق انجام شده است.
تركي با بيان اينكه براي برش استاني سند ششم توسعه تهران هم 16 چالش مهم استان شناسايي شد، ادامه داد: از اين پس تمام برنامه ها با اولويت رفع اين 16 چالش اجرا خواهد شد.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان تهران گفت: منابع مالي اجراي سند توسعه تهران هم براي نخسين بار در كنار جلب مشاركت هاي مردمي، بخش خصوصي و بهره گيري از منابع دولتي، استفاده از پيشران هاي توسعه مناطق و شهرستان ها پيش بيني شده است.
در اين همايش سند توسعه استان تهران براساس اسناد بالادستي و طرح آمايش سرزمين كه طي دو سال گذشته به مرحله تدوين رسيده بررسي و تشريح شد
تهرام/3001/ 1008