۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۰۹
کد خبر: 83070618
T T
۰ نفر
مسابقات جهانی ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در ایران برگزار می شود

اردبیل - ایرنا - رییس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ‌ای گفت: مسابقات جهانی ورزش های پهلوانی و زورخانه‌ای روزهای 25 تا 27 آبان ماه به میزبانی شهر اصفهان برگزار می شود.

مجتبی جوهری روز پنجشنبه در حاشیه اولین دوره مسابقات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای قهرمانی امیدهای كشور در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: برای شركت در این رقابت ها تاكنون 23 كشور از سراسر جهان اعلام آمادگی كرده اند كه كشورهای آلمان، روسیه، هندوستان، تاجیكستان، افغانستان، اكراین، بلاروس، عراق، لیتوانی، نپال ، اوگاندا و زیمباوه از جمله آنهاست.
وی با بیان اینكه خاستگاه ورزش های پهلوانی و زورخانه‌ای ایران است، اضافه كرد: برای همین محل فدراسیون جهانی این رشته نیز در تهران بوده و و رییس جهانی آن هم ایرانی است.
او با اشاره به اینكه ایران در ورزش های پهلوانی و زورخانه‌ای در دنیا رتبه اول را دارد، بیان كرد: تاكنون 70 كشور دنیا عضو فدراسیون جهانی این رشته ورزشی شده اند.
جوهری با بیان اینكه امسال برای ساماندهی ورزشكاران اقدام به راه اندازی سامانه ویژه شده ، اضافه كرد: تاكنون حدود 10 هزار ورزشكار در كشور در این سامانه ثبت اطلاعات كرده اند و پیش بینی می شود تا آخر سال این رقم به 2 برابر افزایش یابد.
وی با تقدیر از تلاش ها و زحمات متولیان ورزش و هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ‌ای استان اردبیل اظهار داشت: اولین دوره مسابقات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای قهرمانی امیدهای كشور در اردبیل با نظم و در سطح بالایی برگزار می شود.
وی بیان كرد: با توجه به وجود زیرساخت های مناسب و خوب ورزشی در این استان می توان مسابقات بین المللی و جهانی به میزبانی اردبیل برگزار كرد.
اولین دوره مسابقات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای قهرمانی امیدهای كشور با شركت 400 ورزشكار از سراسر كشور در سه رشته تیمی زورخانه ای ، مهارت های فردی و كشتی پهلوانی از روز پنجشنبه 26 مهرماه در ورزشگاه 6 هزار نفری رضازاده اردبیل آغاز شده و به مدت 2 روز برگزار خواهد شد.
6130/6016