۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۰۵
کد خبر: 83070511
T T
۰ نفر
كنگره احزاب با كمك دولت تا 14 آبان ماه برگزار خواهد شد

تهران - ايرنا - عضو كميسيون ماده 10 و مدير اجرايي خانه احزاب ايران با بيان اين كه بر اساس مصوبه شوراي مركزي تا پايان آبان كنگره خانه احزاب برگزار مي شود، گفت: كنگره ساير احزاب با كمك دولت تا 14 آبان ماه برگزار خواهد شد.

محمدعلي تبرائي روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا افزود: براساس قانون؛ احزاب داراي مجوز از كميسيون ماده 10 بايد با برگزاري كنگره نسبت به تطبيق اساس نامه و مرامنامه هاي خود با قانون جديد اقدام كنند.
تبرائي اظهار داشت: كميسيون ماده 10 در سه فرصت يك ساله، 6 ماه و سه ماه به احزاب تا 14 آبان مهلت داده است تا خود را با قانون جديد و برگزاري كنگره تطبيق دهند.
وي خاطرنشان كرد: بر اين اساس از 250 تشكل، احزاب و گروه هايي كه پروانه مجوز از كميسيون ماده 10 دارند تقريبا 80 حزب كنگره هايشان را برگزار كردند، احزاب در صورت برگزاري كنگره مي توانند پروانه هايشان كميسيون ماده 10 تمديد كنند و گرنه تمديد نمي شود.
عضو كميسيون ماده 10 احزاب تاكيد كرد: به همين خاطر نماينده هاي احزاب در كميسيون ماده 10 پيشنهاد دادند برخي احزاب به دليل اينكه توانايي گرفتن سالن براي برگزاري كنگره را ندارند شرايطي را فراهم شود كه يك سالن در اختيار تشكل هاي سياسي گذاشته شود تا بقيه احزاب هم تا 14 آبان خودشان را با قانون فعلي تطبيق بدهند.
تبرائي تصريح كرد: معاون سياسي وزارت كشور كه رييس كميسيون ماده 10 نيز هست از اين پيشنهاد استقبال كرد و اعضاي كميسيون ماده 10 هم حمايت كردند تا زودتر كار انجام شود؛ با شهرداري هماهنگ كرديم قرار شد شهرداري تا شنبه سالن را در اختيار ما بگذارد تا احزاب مجمع شان را برگزار كنند.
وي ادامه داد: نماينده دولت و شهرداري همكاري خوبي داشتند كه احزاب كنگره هايشان را زودتر برگزار كنند خود خانه احزاب براساس مصوبه شوراي مركزي تا آخر آبان كنگره خودش را برگزار مي كند.
مدير اجرايي خانه احزاب گفت: اخيرا رييس خانه احزاب دو نامه به وزير كشور براي پيگيري يارانه هاي سال 97 احزاب نوشته است و رايزني با سازمان برنامه و بودجه براي يارانه سال 98 نيز انجام شده است تاكنون در حال پرداخت يارانه احزاب هستيم.
وي افزود: تا حالا وزارت كشور 51 حزب را به ما اعلام كرده است كه اين احزاب خود را با قانون جديد تطبيق دادند و يارانه اين احزاب در حال پرداخت است.
سيام**1751