۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۴۸
کد خبر: 83069500
T T
۰ نفر

14 هزار و 500 روادید در استان مركزی صادر شد

۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۴۸
کد خبر: 83069500
14 هزار و 500 روادید در استان مركزی صادر شد

اراك - ایرنا - دبیر ستاد اربعین استان مركزی گفت: 14 هزار و 500 روادید از طریق دفتر كنسولگری موقت عراق مستقر در حج و زیارت این استان صادر شد.

به گزارش ایرنا، «محسن امیدی» روز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه، افزود: از ابتدای فعالیت دفتر كنسولگری عراق در استان مركزی تاكنون 17 هزار و 202 نفر برای صدور روادید ثبت نام كرده اند كه مراحل صدور روادید 14 هزار و 500 نفر كامل شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر متقاضیان استان مركزی، زائران استان های لرستان و همدان نیز برای دریافت روادید كشور عراق به كنسولگری موقت این استان مراجعه می كنند.
دبیر ستاد اربعین استان مركزی بیان كرد: آیین پیاده روی اربعین حسینی از اكنون آغاز شده و موكب های استان مركزی در مرز مهران، نجف و كربلا فعالیت خود را از چند روز گذشته آغاز كرده اند.
وی تاكید كرد: استانداری مركزی در بخشنامه ای همه دستگاه های اجرایی را مكلف به همراهی كامل با ستاد اربعین استان كرده و دوایر دولتی این استان تاكنون مشاركت مطلوبی در پیشبرد اهداف ستاد اربعین استان داشته اند.
امیدی افزود: با توجه به اینكه بسیاری از زائران غیر ایرانی كربلای معلی در اربعین حسینی از استان مركزی عبور می كنند یك موكب ویژه اتباع خارجی در استان مركزی مستقر شده است.
وی بیان كرد: در مجموع 28 موكب(ایستگاه خدمت رسانی) با مشاركت دستگاه های اجرایی و اقشار مردمی این استان برای میزبانی از زائران پیاده روی اربعین حسینی ساماندهی شده است.
دبیر ستاد اربعین استان مركزی اظهار داشت: ایستگاه های صلواتی حضرت ابوالفضل (ع)، حضرت رقیه (س)، قمربنی هاشم (ع)، مصباح الهدی، امام علی (ع) از اراك و عشاق الحسین (ع)، متوسلین امام حسین (ع) هر 2 ایستگاه از شهرستان ساوه و امام سجاد (ع) شازند، محبین اهل بیت (ع) و شهدا از زرندیه و علی ابن امام محمدباقر(ع) دلیجان و حضرت علی اصغر(ع) فراهان در شهر مقدس نجف به زائران حسینی خدمات رسانی می كنند.
وی ادامه داد: همچنین ایستگاه های صلواتی الزهرا (س)، محبین الزهرا (س)، مسلم ابن عقیل، منتظران ظهور و محبان ابوالفضل (ع) اراك در عمودهای 818، 257، 285 و 547 مسیر شهرمقدس نجف به كربلا و احباب الرضا(ع) و نهرالطیف محلات در عمودهای 1173 و 809، حضرت ابوالفضل (ع) و شباب الزینب (س) ساوه نیز در عمودهای 1222 و 809 به زائران خدمات رسانی می كنند.
امیدی گفت: ایستگاه های صلواتی ساقی عطشان، ساقی عطشان خواهران و بیت الرهرا (س) از شهر خمین، حسن ابن علی (ع) اراك و قمربنی هاشم (ع) شازند نیز در كربلای معلی و ایستگاه سیدالشهدا (ع) اداره كل اوقاف و امور خیریه استان مركزی نیز در كاظمین سازماندهی شده اند.
وی افزود: علاوه براین چندین ایستگاه صلواتی نیز در مبادی ورودی به استان از زرندیه و ساوه تا شهدای كارچان در كیلومتر 16 اراك - قم و در مجاورت پلیس راه، شهدای مدافع حرم در قزل پارك اراك، جوادالائمه (ع) در میدان امام حسین (ع) اراك، حضرت موسی ابن جعفر(ع) در بلوار سیدالشهدا (ع) اراك، میقات الرضا (ع) در كیلومتر 30 اتوبان اراك - قم، قاسم ابن الحسن (ع) اراك در میدان امام خمینی این شهر و ایستگاه روح الله نیز در شهر مهران به زائران حرم حسینی (ع) خدمات رسانی می كنند.
دبیر ستاد اربعین استان مركزی اظهار داشت: كمیته های امنیتی و انتظامی، اطلاع رسانی، بهداشت و درمان، امداد و نجات، حمل و نقل و سوخت، مشاركت های مردمی، خدمات شهری، فرهنگی، اعزام، زیر ساخت، بانوان و جوانان در ستاد اربعین این استان تشكیل شده است.
وی بیان كرد: ساخت بیمارستان صحرایی با بیش از یك میلیارد ریال دارو در پایانه مرزی مهران از سوی كمیته بهداشت و درمان، تشكیل ستاد معلولین و گمشدگان از سوی اداره كل بهزیستی استان و اعزام تعداد زیادی كامیون و كامیونت، لودر، بولدزر، تانكر آب، ماشین آتش نشانی به مرز مهران در راستای برپایی زائرسرا در این شهر و مسیر نجف به كربلا از مهمترین اقدامات ستاد اربعین استان مركزی است.
امیدی گفت: تجهیز پاركینگ بركت،تامین روشنایی معابر مهران، استقرار چندین دستگاه آمبولانس و یك دستگاه خودروی آتش نشانی به شهر مهران و لایروبی رودخانه این شهر از دیگر اقدامات این ستاد در راستای خدمات رسانی به زائران حرم حسینی (ع) در آیین پیاده روی اربعین حسینی(ع) است.
وی بیان كرد: در مجموع یكهزار و 360 نفر در 40 موكب داخلی و خارجی استان مركزی فعالیت می كنند و در وعده صبحانه 61 هزار و 500، در وعده ناهار با 56 هزار و 900، در وعده شام با 50 هزار و در میان وعد نیز با 121 هزار پرس غذا از زائران پذیرایی می كنند.
مسئول كمیته فرهنگی ستاد اربعین استان مركزی نیز گفت: حضور مداح، مبلغ دینی، قرائت قرآن، اقامه نماز جماعت، قرائت زیارت عاشورا و ادعیه در ایستگاه های صلواتی این استان در ایام اربعین برنامه ریزی شده است.
حجت الاسلام «صفر قربانپور» افزود: حفظ وحدت شیعه و سنی بر اساس تاكید رهبر معظم انقلاب و ادای احترام به جامعه روحانیت و مارجع تقلید كشور عراق از مهمترین مواردی است كه زائران باید به آن ها توجه كنند.
وی بیان كرد: خدمات رسانی ستاد اربعین استان مركزی به طور ویژه به زائران حرم حسینی(ع) از 10 روز قبل از اربعین آغاز شد و این خدمات تا سه روز بعد از این اربعین نیز ادامه دارد.
سال گذشته 57 هزار نفر از استان مركزی در آیین پیاده روی اربعین حسینی شركت كردند.
3017/6013/