۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۹
کد خبر: 83065365
T T
۰ نفر
شهر جديد ايوانكي آماده جذب جمعيت سرريز پايتخت است

سمنان- ايرنا- وزير راه و شهرسازي گفت: شهر جديد ايوانكي با برخورداري از زيرساخت هاي عمراني مطلوب و واحدهاي صنعتي و توليد قابل توجه در منطقه، آماده جذب جمعيت سرريز پايتخت است.

به گزارش ايرنا، عباس آخوندي روز يكشنبه در حاشيه بازديد از شهر جديد ايوانكي در غرب استان سمنان در گفت و گو با ايرنا افزود: به دليل مشكلات زيرساختي و عمراني، استان تهران ظرفيت افزايش جمعيت ندارد و استان هاي همجوار پايتخت بايد براي جذب جمعيت سرريز پايتخت آمادگي داشته باشند.
وي خاطرنشان كرد: عمليات ثبت شهر جديد ايوانكي در كميسيون اجتماعي هيات دولت ثبت شد و در آينده نزديك اين شهر در هيات دولت به تصويب مي رسد.
آخوندي ادامه داد: شهر جديد ايوانكي تنها يك خوابگاه نيست و به دليل برخورداري از ظرفيت هاي مهم اقتصادي مانند واحدهاي توليد و صنعتي مي تواند به افزايش جمعيت استان سمنان كمك كند.
وزير راه و شهرسازي ادامه داد: طرح هاي خوبي در حوزه راه و محورهاي مواصلاتي در استان سمنان در حال انجام است و عمليات ساخت محور حرم تا حرم قطعه گرمسار- سمنان با پيشرفت فيزيكي بسيار مطلوبي در حال اجرا است.
وزير راه و شهرسازي گفت: خط چهار راه آهن گرمسار اكنون بيش از 80 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و عمليات ساخت محور گرمسار- سيمين دشت- فيروزكوه با سرعت در حال انجام است.
ساخت شهر جديد ايوانكي در فاصله 55 كيلومتري از تهران و حدود 200 كيلومتري از سمنان، در اوايل دهه 90 با هدف جذب جمعيت و سرمايه گذاري فعالان اقتصادي در بخش هاي صنعتي و معدني در غرب استان سمنان آغاز شد.
عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي به منظور شركت در نشست شوراي اداري و بازديد از چند طرح عمراني و اقتصادي گرمسار در سفر يك روزه به غرب استان سمنان سفر كرد، در اين سفر، قدرت الله ابك سرپرست معاونت امور عمراني استانداري سمنان، غلامرضا كاتب نماينده مردم شهرستان هاي گرمسار و آرادان در مجلس شوراي اسلامي و تعدادي از مسوولان استاني و محلي، وزير راه و شهرسازي را همراهي مي كنند.
به گزارش ايرنا، گرمسار غربي ترين شهرستان استان سمنان و داراي وسعت پنج هزار و 182 كيلومتر مربع و جمعيتي حدود 70 هزار نفر است، اين شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامين، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به كوير مركزي محدود مي شود و در 110 كيلومتري مركز استان واقع شده است.
7339/6103