۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۹
کد خبر: 83065339
T T
۰ نفر
نمايشگاه گل هاي داوودي در 6 استان كشور برگزار مي شود

خمين - ايرنا - معاون پژوهش و فناوري پژوهشكده ملي گل و گياهان زينتي در محلات گفت: جشنواره و نمايشگاه تخصصي گل هاي داوودي در هفته پاياني مهرماه جاري در 6 استان كشور برگزار مي شود.

«محمدعلي خلج» روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: جشنواره و نمايشگاه تخصصي گل هاي داوودي از 28 مهر تا 10 آبان ماه به طور همزمان در تهران، مشهد، خرم آباد، سمنان، اصفهان و محلات در استان مركزي برگزار مي شود.
وي بيان كرد: 870 رقم و رنگ در كنار 60 رقم گل هاي داوودي برتر جهان در اين جشنواره و نمايشگاه گل هاي داوودي به نمايش گذاشته مي شود.
معاون پژوهش و فناوري پژوهشكده ملي گل و گياهان زينتي در محلات گفت: جشنواره گل هاي داوودي محلات در پژوهشكده گل و گياهان زينتي در زميني به مساحت سه هزار مترمربع برگزار مي‌شود.
خلج ادامه داد: هر سال 600 رقم گل داوودي در جشنواره گل هاي داوودي محلات در معرض ديد علاقه مندان قرار مي گرفت اما امسال ارقام داخلي و خارجي به 930 رقم افزايش يافته است.
معاون پژوهش و فناوري پژوهشكده ملي گل و گياهان زينتي هدف از برپايي نمايشگاه تخصصي گل هاي داوودي در 6 استان در سطح كشور را گسترش آثار مثبت در تجاري سازي ارقام جديد، توليد انبوه و صادرات عنوان كرد.
خلج عنوان كرد: ايران از نظر منابع ژنتيكي در زمره 6 كشور اول دنيا است و به لحاظ منابع ژنتيكي گل و گياه نيز در زمره كشورهاي برتر است ولي كار به‌نژادي و معرفي ارقام جديد در زمينه گل‌هاي زينتي انجام نشده است.
وي افزود: برگزاري اين جشنواره ها و نمايشگاه هاي تخصصي راهبردي موثر براي معرفي و تجاري سازي ارقام جديد داوودي براي توسعه صادرات گل كشوراست.
معاون پژوهش و فناوري پژوهشكده ملي گل و گياهان زينتي اضافه كرد: 50 رقم گل داوودي اصلاح شده تاكنون ثبت ملي شده است و 300 رقم گل داوودي نيز كارهاي فني ثبت ملي را سپري كرده است.
ايستگاه تحقيقات گل و گياهان زينتي محلات در سال 75 راه اندازي شد و در سال 92 به پژوهشكده ملي گل و گياهان زينتي ارتقا يافت در اين پژوهشكده گروه هاي تحقيقاتي در زمينه ژنتيك و به نژادي، فناوري و مديريت توليد و فيزيولوژي و فناوري پس از برداشت گل طرح هاي پژوهشي را اجرا مي كنند.
7277/6013/