۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۵
کد خبر: 83064971
T T
۰ نفر

پل گپ خرم آباد به مسير پياده رو تبديل مي شود

۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۵
کد خبر: 83064971
پل گپ خرم آباد به مسير پياده رو تبديل مي شود

خرم آباد -ايرنا- مديركل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري لرستان گفت: پل گپ خرم آباد از مسير سواره رو به پياده رو تبديل مي شود.

به گزارش ايرنا سيد امين قاسمي روز يكشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با احداث 2 پل جايگزين بر روي رودخانه خرم آباد، پل گپ به مسير پياده رو تبديل شده و همچنين ساختمانهاي موجود در محدوده عرصه و حريم قلعه با بهسازي تبديل به موزه خواهند شد.
وي اظهار داشت: با حمايت هاي استاندار لرستان اعتبارات عمراني اين اداره كل نسبت به سال گذشته2برابر شده كه از محل اين اعتبارات 97 طرح در سه حوزه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تعريف شده است.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري لرستان با اشاره به توجه دولت در خصوص آزاد سازي عرصه و حريم قلعه فلك الافلاك افزود: از مجموع 690 ميليارد ريال طلب سپاه براي آزاد سازي عرصه و حريم قلعه، 280 ميليارد ريال آن پرداخت شده است.
قاسمي در خصوص باقيمانده مطالبات سپاه نيز گفت: در جلسه اي كه هفته گذشته با معاون سازمان برنامه و بودجه كشور برگزار شد 200 ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي و 200 ميليارد ريال نيز از محل اعتبارات استاني جهت پرداخت اين مطالبات پرداخت خواهد شد.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري لرستان با ابراز اميدواري مبني بر آزادسازي كامل عرصه و حريم قلعه تا ارديبهشت 98 افزود: با توجه به قول مساعد رئيس سازمان در خصوص اختصاص سهميه ايران در يونسكو در سال 98 جهت ثبت جهاني قلعه فلك الافلاك ، شاهد نخستين ثبت جهاني اين اثر تاريخي باشيم.
تاكنون 2هزار و 358 اثر تاريخي و فرهنگي اين استان در فهرست آثار ملي ثبت شده است و در حال حاضر پنج هزار اثر تاريخي در لرستان وجود دارد.
7274/6060