۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۵۲
کد خبر: 83064478
T T
۰ نفر
اعتراض صنفی دانشجویان تربیت مدرس به وضعیت رفاهی

تهران- ایرناپلاس- دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در اعتراض به وضعیت رفاهی این دانشگاه در نامه‌ای با امضای 770 نفر به رئیس این دانشگاه، پیگیر رفع مشكلات رفاهی خود شده‌اند. انتظار اصلی دانشجویان این دانشگاه رسیدگی به وضعیت موجود از سوی رئیس دانشگاه و حل معضلات دانشجویان است.

پس از پیگیری‌های مكرر دانشجویان و همچنین شورای صنفی دانشگاه تربیت مدرس، با عدم رسیدگی دانشگاه به مطالبات دانشجویان این نامه از سوی جمعی از دانشجویان نوشته شده و در آن با اشاره به مسائل اصلی دانشگاه خواسته شده تا رئیس دانشگاه نسبت به رفع این مشكلات اقدام كند.

**انتظار از دانشگاه تربیت مدرس برای فراهم كردن امكان تحصیل و پژوهش

در بخشی از این نامه می‌خوانیم: «دانشگاه تربیت مدرس به‌عنوان یكی از دانشگاه‌های تحصیلات تكمیلی در كشور و به‌عنوان قطب علمی بسیاری از رشته‌های دانشگاهی در ایران، متأسفانه در مهر و موم‌های اخیر با عملكرد ضعیف برخی مسئولان عالی‌رتبه خود، با تنزلی محسوس در ارائه بسیاری از خدمات به‌ویژه درزمینه امور رفاهی مواجه شده است. به‌طوری كه در مهر و موم‌های نه‌چندان دور، دانشگاه توانست درزمینه خدمات رفاهی و خوابگاهی و ارائه غذای باكیفیت و با قیمت بسیار پایین و نیز درنظرگرفتن اینترنت نامحدود و سرعت بالا، اعتماد بسیاری از دانشجویان را به‌عنوان دانشگاهی برتر درزمینه ارائه‌ خدمات رفاهی، جلب كند. اما در مهر و موم‌های اخیر، به‌ویژه در دو سال گذشته، كاهش محسوس كیفیت خدمات رفاهی ارائه شده به دانشجویان، دغدغه این قشر نادیده گرفته شده توسط مسئولان را برای تحصیل در این دانشگاه، بیش از پیش نموده است.»
**مهم‌ترین مسائل مدنظر دانشجویان

مسائل مطرح شده در بندهای این نامه شامل سرعت و پهنای باند اینترنت، فرسودگی و از رده خارج بودن تعدادی از وسایل مهم آزمایشگاهی و پژوهشی، حمایت مالی نامناسب دانشگاه از پایان‌نامه‌ها، تعطیلی خوابگاه متأهلی، مشكلات امكانات و نظافت خوابگاه‌ها، كاهش كیفیت غذا، عدم تخصیص سنوات تحصیلی به دانشجویان، عدم تخصیص وام‌های دانشجویی به دانشجویان دكترا در موعد مقرر، برخوردهای ناشایست برخی كارمندان با دانشجویان، مشكلات و كمبودهای سرویس‌ دانشگاه و اجاره‌ فضاهای دانشگاه به سازمان‌های خارج از دانشگاه جهت درآمدزایی است.

**درخواست از رئیس دانشگاه برای رسیدگی به مشكلات رفاهی

در پایان این نامه تقاضا شده كه رئیس دانشگاه تربیت مدرس به مسائل دانشجویان رسیدگی كند: «تمامی دانشگاه‌های دنیا اعتبار خود را از استادان و دانشجویان خود كسب كرده‌اند، لذا قشر دانشجو لایق عزت و احترامی بیش از آنچه در این دانشگاه وجود دارد، هستند. امید است جنابعالی با پیگیری مجدانه و سریع در این زمینه، در بهبود و رفع هرچه بیشتر مشكلات مذكور، اقدامات لازم را مبذول فرمایید.»

ایرناپلاس آماده است تا امكان پاسخ به این درخواست دانشجویان را برای ریاست و مسئولان دانشگاه تربیت مدرس فراهم كند.

**اداره كل اخبار چندرسانه‌ای**ایرناپلاس**
۰ نفر