۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۸
کد خبر: 83063094
T T
۰ نفر

چین: آمریكا به یكجانبه گرایی پایان دهد

۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۸
کد خبر: 83063094
چین: آمریكا به یكجانبه گرایی پایان دهد

پكن- ایرنا- سخنگوی وزارت بازرگانی چین از آمریكا خواست دست از اتهام زدن علیه پكن بردارد و به افزایش تعرفه ها، جنگ تجاری و نهایتا راهبرد یكجانبه گرایی پایان دهد.

به گزارش ایرنا 'گائو فونگ' روز جمعه خواستار توقف بهانه جویی و یكجانبه گرایی آمریكا شد و گفت اتهاماتی كه واشنگتن به پكن می زند و از طریق آن به دنبال حمایت گرایی تجاری یكطرفه است نتیجه ای جز تیرگی روابط اقتصادی دو كشور نداشته است.
وی اظهارات اخیر 'مایك پنس' معاون اول رییس جمهوری آمریكا مبنی براینكه چین با باج گیری از كشورهای دیگر برای توسعه تلاش كرده است را منفی و نادرست دانست و گفت این راهبرد هرگز در دستور كار چین نبوده و این كشور هیچ وقت یكجانبه گرا نبوده است.
این سخنگو تاكید كرد بارها برای پیشبرد گفت و گوها با آمریكا تلاش كردیم و چندین دور مذاكرات میان طرفین انجام شد اما واشنگتن صداقت نشان نمی دهد.
همزمان 'لوكانگ' سخنگوی وزارت خارجه چین در پكن با اشاره به اظهارات مقام های آمریكایی مبنی بر اینكه این كشور با پول و فناوری آمریكا پیشرفت كرده است، گفت ما مسیر پیشرفت و رشد را خودمان ایجاد كرده ایم.
وی گفت مقام های آمریكایی می گویند آنها چین را ساخته اند در صورتی كه این كشور با تلاش ملت و دولت و بر اساس برنامه های اصلاحات و درهای باز به پیش رفته است.
آساق**231**1904**