۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۳
کد خبر: 83063028
T T
۰ نفر

عمان در استان ظفار حالت فوق العاده اعلام كرد

۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۳
کد خبر: 83063028
عمان در استان ظفار حالت فوق العاده اعلام كرد

دوحه – ایرنا – با نزدیك شدن توفان 'لبان' به سواحل استان ظفار در جنوب عمان ، این كشور به منظور مقابله با حوادث ناشی از آن در این استان حالت فوق العاده اعلام كرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا ، مركز پییشگری از حوادث عمان با صدور بیانه ای اعلام كرد كه با توجه به حركت این توفان از غرب به سمت شمال غرب پیش بینی می شود طی 48 ساعت آینده به سواحل عمان در استان ظفار برسد.
این مركز در پیش بینی های خود آورده است اولین برخورد توفان با سواحل این كشور در روز شنبه 13 اكتبر ( 21 مهر) اتفاق خواهد افتاد كه همراه با رعد و برق و باد شدید خواهد بود و موج دریا در این مناطق به 6 تا 8 متر خواهد رسید.
دولت عمان برای مقابله با حوادث ناشی از این توفان ، نیروهای پلیس و امدادی را در نقاط مختلف این استان مستقر كرده است و نیروهای ارتش اقلام ضروری و مورد نیاز را میان شهرهای مختلف این استان توزیع كرده اند.
اداره كل حمل و نقل عمومی در سلطنت عمان هم به مردم هشدار داد از عبور و مرور در كنار دریا ، دره ها و مكان هایی كه از سطح زمین پایین تر هستند خودداری كنند و اخبار مربوط به آب و هوا را از رسانه های دولتی پیگیری نمایند.
استان ظفار به مركزیت 'صلاله' با كمی بیش از 99 هزار كیلومتر مربع در جنوب عمان قرار گرفته است . ظفار یكی از زیباترین استان‌های سلطنت عمان است و در حوزه بازاریابی و گردشگری و معرفی خود به عنوان مهم‌ترین جاذبه گردشگری كشورهای شبه جزیره عربستان موفق بوده‌است.
جنوب عمان و جزیره سقطری یمن در ماه می ( اردیبهشت و خرداد) گذشته هم در معرض توفان ' میكونو' قرار گرفت كه دستكم 11 كشته بر جای گذاشت .
خاورم**1508**1211
۰ نفر