۱۹ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۳۷
کد خبر: 83062805
T T
۰ نفر
سناتور آمریكایی خواستار قطع حمایت نظامی از عربستان شد

تهران – ایرنا - «كریس مورفی» سناتور دموكرات حمایت آمریكا حمله عربستان سعودی به یمن را زیر سوال برد و خواستار توقف پشتیبانی نظامی واشنگتن از این جنگ شد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، آسوشیتدپرس نوشت این درخواست در حالی مطرح شده كه در پی ناپدید شدن «جمال خاشقچی» روزنامه نگار عربستانی خشم گسترده ای علیه سعودی ها به وجود آمده است.
مورفی گفته كه حمایت آمریكا از جنگ عربستان علیه یمن دستكم به صورت موقت متوقف شود. وی تاكید كرد كه عربستان حقیقت را در مورد خاشقچی نمی گوید پس «چرا نباید باور كنیم كه آنها عمدتا شهروندان یمنی را هدف قرار می دهند؟»
سه سناتور جمهوریخواه و چهار سناتور دموكرات ماه گذشته در نامه ای به مایك پمپئو وزیر خارجه آمریكا نسبت به اقدامات عربستان علیه شهروندان یمنی ابراز نگرانی كردند.
در همین حال، سناتور «رند پال» گفت كه هفته جاری طرحی را در مورد قطع كمك نظامی آمریكا به عربستان به سنا می برد.
این سناتور جمهوریخواه ایالت كنتاكی در مصاحبه با شبكه فاكس نیوز با اشاره به ناپدید شدن خاشقچی اظهار داشت: این دلیل دیگری است كه باعث می شود به فروش سلاح به سعودی ها مشكوك باشیم.
اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا ایده اقدام علیه عربستان را رد كرد و اظهار داشت كه این امر «به ما لطمه می زند.»
خاشقچی هفته گذشته برای ثبت و دریافت مدارك مربوط به ازدواجش به كنسولگری عربستان در استانبول رفت اما از آنجا خارج نشده و هنوز خبری در مورد زنده بودن وی وجود ندارد.
بر اساس شایعه منتشر شده، خاشقچی توسط 15 ماموری كه در روز و ساعت حضور او در كنسولگری، از عربستان به استانبول رفته بودند، به قتل رسیده است و قاتلان نیز به كشور خود باز گشته اند. خاشقچی 59 ساله، بعد از انتخاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این كشور را ترك كرده و به آمریكا رفته بود.
شبك**9423**1708

سرخط اخبار جهان