۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۰
کد خبر: 83058956
T T
۰ نفر

20 هزار رقبه وقفي در آذربايجان غربي صاحب سند شد

۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۰
کد خبر: 83058956
20 هزار رقبه وقفي در آذربايجان غربي صاحب سند شد

اروميه- ايرنا- مديركل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي با بيان اينكه تمامي موقوفات استان تا پايان سال جاري در راستاي حفظ حاكميت موقوفه ها و دريافت حقوق مربوط به آنها سنددار مي شود، گفت: از 31 هزار رقبه متصرفي استان براي 20 هزار رقبه سند مالكيت صادر شده است.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به تفاهم نامه اداره كل اوقاف و امور خيريه و اداره كل ثبت اسناد و املاك آذربايجان غربي، رفع موانع و مشكلات موجود در مسير فرآيند سنددار كردن موقوفات استان و ارائه تدابير و راهكارهاي مناسب جهت سند دار كردن رقبات پر درآمد در دستور كار قرار دارد.
وي اضافه كرد: امسال براي 100 روستاي وقفي در آذربايجان غربي سند مالكيت صادر مي شود كه روند آن به سرعت در حال پيگيري است.
وي ادامه داد: با برگزاري نشست هاي مشترك و همكاري سه نهاد اوقاف، منابع طبيعي و ثبت اسناد استان از ابتداي سال 1397 براي يكهزار و 500 رقبه استان كه فاقد سند بود، سند مالكيت صادر شده است.
حجت الاسلام جوانبخت افزود: امسال 62 فقره پرونده اختلافي مالكيت موقوفات امامزادگان و موقوفات در استان با همكاري اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري آذربايجان غربي رسيدگي و به نفع اوقاف براي آنها راي صادر شده است.
به گزارش ايرنا، 6 هزار و 300 موقوفه در آذربايجان غربي وجود دارد و با توجه به آمار 190 هزار موردي موقوفات كشور، سهم استان از موقوفات كشور حدود 3.5 درصد است.
آذربايجان غربي رتبه دوازدهم را در تعداد موقوفات كشور به خود اختصاص داده است.
8137/2093