۱۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۲
کد خبر: 83055040
T T
۰ نفر

اوگاندا خواستار همكاری بیشتر با ایران شد

۱۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۲
کد خبر: 83055040
اوگاندا خواستار همكاری بیشتر با ایران شد

الجزیره - ایرنا - «اِلیودا توموِسیجه» وزیر علوم، فناوری و نوآوری اوگاندا در دیدار «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ایران، خواستار همكاری های بیشتر دو كشور در زمینه های علمی و حضور پررنگ تر شركت های دانش بنیان ایرانی در این كشور شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، وزیرعلوم، فناوری و نوآوری اوگاندا در این دیدار با استقبال از همكاری با جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و فناوری با كشورش، توضیحاتی در خصوص نیازها، اولویت ها و زمینه های همكاری در این كشور ارائه كرد.
توموِسیجه در ادامه، آمادگی دولت اوگاندا را برای فراهم سازی امكانات لازم حضور شركت های ایرانی و تولید مشترك محصولات دانش بنیان اعلام و تاكید كرد كه بهره‌برداری از تجارب علمی و فناوری شركت های ایرانی، یك فرصت بسیار مناسب است و آن را پیگیری می كند.
از سوی دیگر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ایران در این دیدار در خصوص حوز‌ه‌های همكاری علمی و فناوری میان دو كشور و لزوم فراهم كردن زمینه های مساعد برای فعالیت تجاری و تولیدی شركت های دانش بنیان ایرانی و اوگاندایی به گفت و گو و تبادل نظر پرداخت.
در این دیدار كه شماری از مسئولان و مدیران دو كشور از جمله سفیر ایران در كامپالا، وزیر صنعت و تجارت اوگاندا و تنی چند از استادان برجستۀ دانشگاه‌های دو كشور نیز حضور داشتند، ستاری، اشاره كوتاهی به توانمندی‌های ایران در زمینۀ نانوتكنولوژی، بیوتكنولوژی، پارك‌های علم و فنّـاوری، شركت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها، سلول‌های بنیادی، خودكفایی ایران در تولید داروها داشت و بر لزوم همكاری علمی و تكنولوژیك دو كشور و فراهم آوردن زمینه های مساعد برای فعالیت تجاری و تولیدی شركت های دانش بنیان ایرانی و اوگاندایی تاكید كرد.
ستاری همچنین از طرف اوگاندایی دعوت كرد تا با سفر به تهران از نزدیك با دستاوردهای علمی و فناوری و تولیدات شركت های ایرانی آشنا شود كه این دعوت با استقبال وزیر علوم اوگاندا مواجه شد و وعده داد در اولین فرصت از ایران دیدار كند.
مدیران حدود پنجاه شركت دانش بنیان ایرانی در این سفر معاون رئیس جمهوری ایران را همراهی می كنند و در كامپالا پایتخت این كشور مشغول مذاكرات تجاری با طرف های اوگاندایی خود هستند.
شبد**خاورم **2041**1379

سرخط اخبار جهان