۱۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۴۸
کد خبر: 83054465
T T
۰ نفر
آیت الله خاتمی: براندازی نظام حاصل ذهن علیل دشمنان است

تبریز-ایرنا- عضو مجلس خبرگان رهبری با تاكید بر اینكه 40 سالگی انقلاب اسلامی را باشكوه تر از سال های قبل جشن می گیریم، گفت: براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل ذهن علیل دشمنان است و در این هدف خود بار دیگر ناكام خواهند ماند.

آیت‌الله احمد خاتمی روز پنجشنبه در اجتماع 30 هزار نفری گردان‌های بیت‌المقدس و كوثر بسیجیان تبریز، افزود: برخلاف نظر استكبار، انقلاب مردم ایران در 40 سال قبل باعث پرآوازه شدن اسلام در جهان و گسترش آن شد و بدون تردید دشمنان آرزوی لطمه به انقلاب و براندازی جمهوری اسلامی را به گور خواهند برد.
وی اظهار داشت: بی‌ تردید دست خدا روی سر این ملت و انقلاب بوده و با هدایت های مقام رهبری و بصریت ملت ضربه ای به مملكت نخواهد رسید، اما باید همه در هر مسئولیتی كه هستند به وظایف خود عمل كنند و بدانند در این انقلاب بزرگ چه نقشی دارند.
آیت الله خاتمی ، حضور در صحنه را اولین سرمایه جمهوری اسلامی دانست و اضافه كرد: این انقلاب را حضور مردمی در صحنه های مختلف حفظ كرده و مصداق نظام متكی به مردم را به جهانیان نشان داده است.
وی با بیان اینكه دشمن تلاش دارد تا با جنگ روانی مردم را از صحنه بیرون كند، تشریح كرد: اما آنها نمی‌دانند مردم ایران یك ملت عاشورایی بوده و صحنه را درك كرده و اردوگاه سیدالشهدا و یزدیان را می‌ بینند و فریاد شكوهمند هیهات من‌الذله شعار همیشگی آنهاست.
آیت الله خاتمی یادآور شد: تردید نكنید اردوگاه سیدالشهدا امروز همان اردوگاه نظام اسلامی و ولایت است.
وی، دین و توسل و عشق به آل‌الله را سرمایه دیگر انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: كدام قدرت می‌ تواند مشابه این تجمع عاشورایی را با شعار لبیك یاحسین(ع) یك جا جمع كند و به راستی این یك سرمایه عظیم است و طبق نظرسنجی‌ها، توسل به اهل بیت در بین جوانان بالا رفته و این جوانان در حفظ و پایداری می ‌توانند كارهای بزرگ انجام دهند.
امام جمعه موقت تهران، وجود رهبری هوشیار، فقیه، مخلص، رزمنده و بیدار را سرمایه دیگر نظام اسلامی خواند و افزود: این نظام به بركت وجود چنین سرمایه هایی هرگز شكست نمی خورد و به فضل الهی نظام مسیر صعودی خود را طی خواهد كرد و روز به روز ضد انقلاب، تكفیری ها و آمریكا در شیب سقوط قرار می‌ گیرند.
آیت الله خاتمی با اشاره به اینكه در قاموس مومن «نمی‌توانم» راه ندارد، ادامه داد: بر همین اساس این كشور الهی و اسلامی در عرصه‌های مختلف گردنه‌های سخت را با موفقیت پشت سر گذاشته و از آن به سلامت عبور می كند.
وی به موضوع مذاكره با آمریكا و ادعای برخی مبنی بر لزوم این مذاكره، گفت: آمریكا حتی یك روز در پی مذاكره نبوده و فقط در پی سلطه است و دروغ می ‌گوید كه می‌خواهد مذاكره كند، چه بسا هدف اصلی سلطه بر ایران است.
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان اظهار داشت: تا چند سال پیش آمریكا حرف از همه گزینه‌های روی میز می‌ زد اما اقتدار نیروهای مسلح و پیشرفت های صنعت دفاعی نشان داد چنین گزینه هایی، گزینه خوبی برای آنها نخواهد بود.
آیت الله خاتمی با بیان اینكه رزمایش‌ امروز بسیجیان نماد وحدت ملی و انسجام درونی است، گفت: اختلاف سلیقه در یك جامعه آزاد امری طبیعی است اما نباید اختلاف سلیقه بر اختلاف هدف منجر شود، چون محور این وحدت ولی فقیه بوده و این سرمایه باید پاس داشته شود.
به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه عاشورا نیز در این اجتماع با بیان اینكه مردم آذربایجان عهدی ناگسستنی با امام خویش و رهبری بسته ‌اند، گفت: آذربایجان بلند و رسا اعلام می‌ كند كه «آذربایجان جانباز خامنه‌ای دن آیریلماز».
سردار عابدین خرم اظهار داشت: این حضور نماد و نشانه بزرگی از حیات و سرزندگی ملت رشید ایران اسلامی است.
وی ادامه داد: بسیجیان از خاستگاه خود یعنی متن مردم جدا نبوده و تمام توان خود را برای خدمت به آحاد مردم به كار خواهند بست.
خرم، ساخت و مرمت بیش از 40 خانه محروم، خانه بهداشت و مسجد، توزیع 14 هزار بسته آموزشی و فرهنگی در بین دانش‌آموزان، ارایه خدمات بهداشتی و درمانی برای 15 هزار خانوار، ارایه خدمات مشاوره‌ای برای هشت هزار نفر و تكمیل 17 طرح آبرسانی شرب را از جمله خدمات بسیجیان آذربایجان شرقی در قالب رزمایش امروز برشمرد.
3038/518
۰ نفر