۱۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۱۷
کد خبر: 83054427
T T
۰ نفر
جرایم خشن در خوزستان 28 درصد كاهش یافت

اهواز-ایرنا - فرمانده انتظامی خوزستان گفت: در مقایسه با مدت مشابه پارسال در حوزه جرایم خشن در استان 28 درصد كاهش مشاهده می شود كه این میزان در طول چند سال اخیر بی سابقه بوده و در حوزه كشفیات جرایم خشن نیز 42 درصد افزایش كشف داشته ایم.

به گزارش ایرنا سردار حیدر عباس زاده روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی در فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: معضل تیراندازی در خوزستان از نگرانی ها و دغدغه های مردم است كه امسال تاكنون 31 درصد نسبت به مدت مشابه كاهش داشته است.
وی با اشاره به افزایش 2.4 درصدی كشفیات تیراندازی ها بیان كرد: این رقم نشان می دهد نیروی انتظامی با موضوع تیراندازی ها منفعل برخورد نكرده و برخورد جدی با آن داشته است.
عباس زاده ادامه داد: همچنین در كشفیات سرقت ها 29 درصد افزایش مشاهده شده است البته در سرقت های خرد كاهش نداشتیم اما در سرقت های عمده و بزرگ كاهش وجود داشته است.
وی با اشاره به كشفیات مواد مخدر در خوزستان گفت: حدود 10 تن و 740 كیلوگرم مواد مخدر در یكسال گذشته در خوزستان كشف و ضبط شده كه 94 درصد افزایش را نشان می دهد.
** پلیس مقتدر، امین مردم
وی ادامه داد: نیروی انتظامی هرساله شعاری انتخاب می‌كند كه این شعار برای بازه زمانی یك ساله است تا شالوده عمل در برنامه های نیروی انتظامی قرار گیرد و امسال شعار 'پلیس مقتدر، امین مردم' به عنوان شعار هفته نیروی انتظامی انتخاب شده است.
عباس زاده ادامه داد: در هفته نیروی انتظامی برنامه های مختلف و متعددی اجرا می‌شود كه 80 برنامه تكلیفی و10 برنامه اختیاری است كه از جمله آنها برنامه صبحگاه مشترك در ستاد فرماندهی
انتظامی خوزستان، تجلیل از خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان در خوزستان، غبار روبی مزار شهدا، قرائت زیارت عاشورا، و تجلیل از پیشكسوتان است.
** كشف بیش از چهار هزار سلاح جنگی و شكاری در خوزستان
فرمانده انتظامی خوزستان همچنین گفت:در بازه زمانی یك ساله در مجموع چهار هزار و 263 قبضه سلاح شكاری و جنگی كشف شده كه این میزان نیز به نسبت مدت مشابه در یكسال گذشته پیش از آن 26 درصد معادل 780 قبضه افزایش داشته است.
وی افزود:در حوزه انضباط ترافیكی در 13 ماه گذشته در خوزستان 33 درصد كاهش تصادفات فوتی اعلام شده است.
فرمانده انتظامی خوزستان همچنین با اشاره به حادثه تروریستی در اهواز بیان كرد: این حادثه اتفاق تاسف باری بود كه از سوی گروه های تكفیری رخ داد.
وی افزود: در حوزه امنیت داخلی و عمومی خوزستان به غیر از حادثه تروریستی تلاش های خوبی تاكنون شده است.
فرمانده انتظامی خوزستان اهداف نیروی انتظامی را در جهت نظم و امنیت مردم دانست و با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی از روز 13 مهرگفت: هدف ما در این هفته عمق بخشی به اهداف اصلی نیروی انتظامی و مورد توجه قرار دادن آن است.
وی گفت: ارایه خدمات انتظامی و ترافیكی و اجتماعی مضاعف به مردم به صورت برجسته تر، تعامل با مردم و عمق بخشیدن به تعاملات با پاسخ گویی، روشنگری و شفاف سازی، جلب مشاركت مردم و نمایش توانمندی، اقتدار، كارآمدی و هوشمندی پلیس در فضای واقعی و مجازی جامعه، افزایش احساس امنیت و آموزش همگانی و اطلاع رسانی به مردم و گروه های اجتماعی از جمله برنامه های نیروی انتظامی در این هفته است.
در تقویم كشور روز 13مهر به عنوان روز نیروی انتظامی نام گذاری شده كه هفته این نیرو از فردا در سراسر كشور آغاز می شود.
7164/ 6037