۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۲۱
کد خبر: 83050879
T T
۰ نفر
استخر 17 شهریور بیجار در دهه فجر گشایش خواهد یافت

سنندج - ایرنا - رئیس اداره ورزش و جوانان بیجار از آغاز دوباره فعالیت عمرانی ساخت استخر 17 شهریور در دهه فجر سال جاری خبر داد و گفت: پیمانكار این مجموعه ورزشی با تمام امكانات در حال تكمیل این استخر است.

افشین فرخیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعتباری بیش از 11 میلیارد ریال از بودجه ملی توسط نماینده شهرستان برای بازسازی دوباره استخر 17 شهریور كه به مدت چهار سال بدون استفاده و تخریب شده بود، جذب و با معرفی پیمانكار، اقدامات عمرانی و بهسازی آن آغاز شده است.
وی با اشاره به تخریب كامل سقف و سیستم های گرمایشی، تصفیه و پمپ آب استخر به علت نگهداری نامناسب خاطر نشان كرد: در حال حاضر بیش از 50 درصد تاسیسات مورد نیاز خریداری شده است و با نصب سقف استخر، عملیات كاشی كاری و نصب سیستم های گرمایشی در مرحله اجرا است.
فرخیان اضافه كرد: ظرف مدت 45 روز آینده، فضای داخلی استخر، كاشی كاری دیواره ها، سیستم های گرمایشی و سرویس های بهداشتی تكمیل خواهد شد.
رئیس اداره ورزش و جوانان با تاكید بر اینكه لوازمی كه در گذشته برای این استخر خریداری و نصب شده از بهترین كیفیت برخودار بوده است یادآور شد: عدم اطلاع از نحوه نگهداری تاسیسات و عدم مدیریت مناسب، موجب شده است كه این میزان بودجه كه می توانست یك سالن ورزشی جدید را احداث و تجهیز نماید، هزینه احیاء دوباره استخر خواهد شد.
وی افزود: استخر 17 شهریور در سال 87 با اعتباری بیش از 45 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و پس از پنج سال فعالیت در سال 92 به طور كامل تخریب شد.
فرخیان همچنین از تصویب سه میلیارد ریال برای بازسازی استادیوم ورزشی 17 شهریور بیجار خبرداد و گفت: این میزان اعتبار هم از بخش اعتبارات ملی ( ارزش افزود) برای طرح بازسازی استادیوم 17 شهریور مورد تصویب قرار گرفته و امیدواریم در تیرماه 98 و پایان سال مالی جاری تخصیص یابد.
او با اشاره به تخصیص اعتبار 300 میلیون ریالی برای برگزاری جشنواره اسب كرُد توسط هیأت سواری كاری بیجار اظهار داشت: این میزان اعتبار در سه نوبت به صورت مستقیم به حساب هیأت سواركاری بیجار برای هزینه جشنواره اسب كرد واریز شده است.
رئیس اداره ورزش و جوانان از آغاز طرح مطالعاتی پیست اسكی برفی و چمن نسار بیجار هم خبرداد و گفت: طرح مطالعات مجموعه ورزشی پیست اسكی نسار كه ظرفیت اسكی برفی در فصل زمستان و اسكی چمن در فصل تابستان را دارد آغاز شده است و برای تكمیل و بهره برداری از این پروژه بیش از 25 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
شهرستان بیجار با 89 هزار نفر جمعیت، حدود 12 هزار ورزشكار دارد كه از این تعداد هشت هزار نفر دارای بیمه ورزشكاری هستند و در 11 مكان ورزشی فعالیت دارند.
بیجار در 142 كیلومتری شهر سنندج و در شرق استان كردستان واقع است.
7350/6108

سرخط اخبار استان‌ها