۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۴۶
کد خبر: 83046542
T T
۰ نفر
سرمايه گذاري خارجي در منطقه آزاد انزلي رشد172 درصدي داشت

انزلي-ايرنا-مدير روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد انزلي از رشد 172 درصدي جذب سرمايه گذار خارجي در اين منطقه خبر داد.

به گزارش ايرنا،امين افقي اظهار داشت: از ابتداي فروردين تا پايان شهريور ماه امسال موفق به تصويب و جذب طرح هاي سرمايه گذاري خارجي به ارزش 6.5 ميليون دلار شديم كه در مقايسه با 2.5 ميليون دلار طرح سرمايه گذاري خارجي جذب شده در مدت مشابه پارسال بيانگر افزايش 172 درصدي است.
وي افزود: ارزش طرح هاي سرمايه گذاري داخلي جذب شده در اين منطقه نيز در نيمه نخست سال جاري سه هزار و 447 ميليارد ريال بود.
به گفته وي اين ميزان در مقايسه با دو هزار و 963 ميليارد ريالي كه در شش ماه ابتداي سال گذشته جذب شده نشان دهنده رشد 16درصدي است.
افقي خاطرنشان كرد: در عين حال تعداد مجوزهاي سرمايه گذاري جذب شده از سوي اين سازمان طي اين مدت 39 مجوز بوده در حالي كه نيمه اول سال 96 تعداد طرح هاي سرمايه گذاري به تصويب رسيده در اين منطقه 34 عدد بود كه در مقايسه با عملكرد امسال از رشد 15 درصدي در اين زمينه خبر مي دهد.
وي تصريح كرد: حوزه فعاليت طرح هاي سرمايه گذاري تصويب و جذب شده در منطقه آزاد انزلي در زمينه ساخت هتل، مجتمع هاي مسكوني، مراكز خدماتي و ساخت مجموعه هاي تفريحي و اقامتي است و ثبات در راهبردهاي مديريتي، حمايتي و تشويقي سازمان و استمرار رونق فضاي كسب كار در منطقه آزاد انزلي در چارچوب اعمال سياست هاي اقتصاد مقاومتي مهمترين دليل در تداوم مسير رشد اين سازمان در شاخص هاي اقتصادي در سال هاي اخير ارزيابي مي شود.
وي خاطرنشان كرد: نيمه نخست امسال يكهزار و 169 مجوز فعاليت اقتصادي از سوي اين سازمان براي فعالان اقتصادي اين منطقه صادر شده است.
افقي ياداور شد: اين تعداد در مقايسه با يكهزار و 58 مجوز صادر شده از سوي مديريت بازرگاني اين سازمان در مدت مشابه سال گذشته، بيانگر افزايش 10.5 درصدي است.
به گفته وي اين مجوزهاي صادره در حوزه فعاليت هاي صنفي و خدماتي، توليدي، خودرويي، فني و مهندسي، خدمات شغلي، فعاليت كشاورزي، صادرات و واردات بود.
براساس اين گزارش بهره برداري از زيرساخت هاي مهم سرمايه گذاري از جمله مجتمع بندري كاسپين، فعال سازي 62 واحد توليدي راكد، فعال سازي كريدورهاي بين المللي عبوري از منطقه، حمايت از شركت هاي دانش بنيان از طريق ايجاد مركز شكوفايي شركتهاي نوآور و دانش بنيان و اجراي طرح هاي حمايتي، برگزاري و حضور در نمايشگاه هاي تخصصي داخلي و خارجي با مشاركت بخش خصوصي منطقه، افزايش ميزان و تعداد تسهيلات بانكي پرداختي به منظور تأمين سرمايه در گردش به واحدهاي توليدي منطقه، حمايت از ايجاد مركز و شركت هاي توسعه صادرات و اعمال تمامي مزايا و معافيت هاي منطقه آزاد براي فعالان اقتصادي و سرمايه گذاري از مهمترين دلايل تمايل سرمايه گذاران و فعالان اقتصادي براي حضور در منطقه آزاد انزلي است.
به گزارش خبرنگار ايرنا؛ منطقه آزاد انزلي تنها منطقه آزاد ايران در حاشيه درياي خزر است . كشورهاي حاشيه درياي خزر، تركيه و كشورهاي حاشيه خليج فارس و آسياي جنوب شرقي عمده بازارهاي صادرات و واردات محصولات از طريق منطقه آزاد انزلي هستند.
6030