تروریست ها در ۲ كشور حاشیه خلیج فارس سازماندهی شدند

تهران - ایرنا - سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اعلام كرد: چهار عامل عملیات تروریستی امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز وابسته به سرویس های اطلاعاتی آمریكا و موساد هستند. آنان در دو كشور حاشیه خلیج فارس پشتیبانی مالی و تسلیحاتی شده اند و در این كشورها آموزش دیده و سازماندهی شده اند.

سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شكارچی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دفاعی ایرنا به تشریح آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از محل وقوع این حادثه تروریستی در شهر اهواز پرداخت و افزود: طبق اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از محل وقوع این حادثه مشخص شد كه تروریست های شركت كننده در این عملیات مسلحانه كور، سلاح های خود را در روزهای گذشته وارد كشور كرده و در محلی در نزدیكی محل رژه نیروهای مسلح پنهان كرده بودند.
وی توضیح داد: حادثه تروریستی اهواز امروز 31 شهریور 1397 رأس ساعت 9 صبح از سوی چهار تروریست انجام شد كه طی آن تروریست ها با سلاح كلاشینكف مردم و تعدادی از مجریان برگزاری رژه 31 شهریور و شماری از رژه روندگان از نیروهای مسلح را هدف رگبار گلوله های خود قرار دادند.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اضافه كرد: با اقدام سریع و به هنگام نیروهای امنیتی و انتظامی حاضر در محل وقوع این حادثه تروریستی سه نفر تروریست با پاسخ متقابل نیروهای امنیتی حاضر در محل رژه در دم كشته شدند و نفر چهارم نیز كه مجروح شده بود نیز در بیمارستان به هلاكت رسید.
سردار شكارچی افزود: بیشترین كشته ها و مجروحان از مردم هستند اما به طور قطعی نمی توان آمار دقیق آن را در زمان حاضر اعلام كرد.
وی با بیان اینكه تعداد شهدا كه تاكنون اعلام شده بین 10 تا 15 نفر هستند، افزود: بیشتر این شهدا از مردم هستند و تعدادی از مجریان برگزاری رژه 31 شهریور و رژه روندگان از نیروهای مسلح نیز در بین آنان وجود دارند.
وی در پاسخ به این سوال كه آیا تروریست ها وابسته به جریان یا گروه خاصی از گروه های معاند نظام اسلامی هستند، گفت: این تروریست ها نه داعشی هستند و نه وابسته به سایر گروه های معاند نظام اسلامی، آنان افرادی هستند كه از سوی دو كشور حاشیه خلیج فارس، سازماندهی و آموزش داده شده و وارد كشور شده اند. این افراد وابسته به آمریكا و موساد، این حادثه كور را رقم زده اند.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تصریح كرد: خوشبختانه در كل كشور یك امنیت بی نظیر وجود دارد و زمانی كه در برخی مناطق این اتفاقات كور رخ می دهد، رسانه ها و سایر افراد حاضر در شبكه های اجتماعی نباید آن را زیاد برجسته كنند.
سردار شكارچی در پاسخ به این سوال كه آیا اخبار منتشر شده از سوی برخی از رسانه ها و شبكه های مجازی و اجتماعی را در خصوص این حادثه تروریستی تایید می كنید، تاكید كرد: ما به هیچ عنوان اخبار ضد و نقیضی كه در فضای مجازی و از سوی برخی افراد معلوم الحال منتشر می شود را تایید نمی كنیم و در حوزه امنیتی و دفاعی هرگونه اطلاع رسانی باید از سوی مقامات ذیصلاح در ستاد كل نیروهای مسلح انجام شود.
وی گفت: امروز دنیا در جنگ رسانه ای عنوان می كند كه جمهوری اسلامی ایران تروریست پرور است اما این حادثه و سرریز رگبار این تروریست ها به مردم عادی، كودكان، جانبازان دفاع مقدس و نیروهای مسلح بدون سلاح و فشنگ كه در محل رژه حضور داشتند به خوبی نشان داد كه جمهوری اسلامی ایران خود قربانی تروریسم است و در این راه 17 هزار شهید را تقدیم انقلاب و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی كرده است.
شكارچی ادامه داد: تروریست پرور، آمریكا، رژیم اشغالگر قدس و آنهایی هستند كه از آنان تبعیت می كنند رژیم هایی كه در همسایگی ما و در حاشیه خلیج فارس هستند كانون پرورش تروریست ها هستند و جمهوری اسلامی ایران نیز خود امروز قربانی تروریسم است.
اجتمام* 7029 * 7268 * 3063