۲۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۴۷
کد خبر: 83037675
T T
۰ نفر
اداره كل كتابخانه هاي استان اصفهان 30 طرح در دست ساخت دارد

كاشان- ايرنا- سرپرست اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان اصفهان از وجود 30 طرح نيمه تمام از محل منابع دولتي و غير دولتي در اين استان خبر داد كه براي اجراي آنها 220 ميليارد ريال نياز است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، امير هلاكويي شامگاه سه شنبه در آيين معارفه سرپرست كتابخانه هاي عمومي شهرستان اردستان گفت: بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته در هفته كتاب از اين ميان 10 طرح با پيشرفت فيزيكي بالاي 90 درصد آماده بهره برداري خواهد شد.
وي به وجود 200 هزار نفر عضو فعال كتابخانه هاي استان اصفهان اشاره كرد و افزود: 180 باب كتابخانه نهادي، 110 كتابخانه مشاركتي و چهار كتابخانه مستقل با سه ميليون و 200 هزار جلد كتاب در اين استان وجود دارد.
سرپرست اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان اصفهان با اشاره به ارتباط و مديريت همه كتابخانه هاي اين استان با نرم افزار جامع سامان بيان كرد: افراد مي توانند به صورت همزمان از عضويت سراسري در كتباخانه هاي كل كشور استفاده كنند.
وي در ادامه از برگزاري نشست ملي كتابخوان به ميزباني اردستان در هفته كتاب خبر داد و هدف از برگزاري آن را به اشتراك گذاري تجربه هاي مطالعاتي افراد دوستدار كتاب و جمعي از اهالي فرهنگ و ادب عنوان كرد.
هلاكويي همچنين با اشاره به برگزاري جلسه واگذاري زمين براي ساخت كتابخانه شهر مهاباد تصريح كرد: اين طرح در صورت واگذاري زمين با كمك نيكوكاران و از محل منابع دولتي آغاز خواهد شد.
وي گفت: 2 باب كتابخانه در روستاهاي نيسيان و هندوآباد اردستان در دست ساخت است كه در صورت برطرف شدن مشكلات عمراني و كمبود فضاي در نظر گرفته شده، به زودي مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
فرماندار اردستان نيز در اين جلسه گفت: اين شهرستان براي پيشرفت در مرحله نخست نيازمند تحول فكري و فرهنگي مردم است و در اين ميان كتاب و فرهنگ كتابخواني از مهمترين ابزارهاي رسيدن به اين هدف مي باشد.
حميدرضا تاملي به فعاليت 6 باب كتابخانه در شهرستان اردستان اشاره و ابراز اميدواري كرد تا با مشاركت دانش آموزان سرانه كتابخواني در اين شهرستان افزايش يابد.
وي در ادامه نيز با اشاره به سياست هاي دولت مبني بر مشاركت بانوان و استفاده از ظرفيت جوانان در حوزه هاي مديريتي كشور بيان كرد: اردستان در اين زمينه پيشتاز بوده و انتصاب يك بانوي متولد دهه 70 به عنوان سرپرست كتابخانه هاي اين شهرستان نيز به فال نيك گرفته مي شود.
به گزارش ايرنا، عفت باقري در ادامه اين آيين به جاي اعظم السادات نكويي به عنوان سرپرست اداره كتابخانه هاي عمومي اردستان معرفي شد.
سه هزار و 500 نفر عضو كتابخانه هاي عمومي شهرستان اردستان هستند.
اردستان با جمعيت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 كيلومتري شمال شرقي اصفهان واقع است.
7431/8123